Utan att lägga några värderingar eller åsikter i hur ledningen agerade i fallet Huselius, så tror jag att det finns mer bakom än vad vi vet. Jag tror inte att man skiljdes som ovänner, utan man kom nog fram till den här lösningen tillsammans (jag tror att Husse hade en annan strid att ta utanför rinken). Vad jag har fått veta är att Helber och Husse har haft regelbunden kontakt sen han var här.
Så nej, jag tror att man gärna målar upp en bild av ett kyligt förhållande i onödan.
Fallet Enroth är i mina ögon en ickefråga. Att Expressen påstår att LHC har varit i kontakt med honom stämmer säkert, men det behöver inte vara så allvarligt. Ponera att Enroth vill spela i Sverige, agenten ringer runt och hör sig för, bland annat till Hemlin som tackar för intresset men säger nej. Taaadaaaa, LHC har i och med det haft kontakt med Enroth. Det här är ju kvällspressen experter på, hitta små små gemensamma nämnare, för att blåsa upp.
Jag är övertygad om att Hemlin har lagt ut krokar, men inte hos Enroth. Då blir det nog en center i första hand!