Lokalpatriot: Eftersom vi inte riktigt vet hela storyn bakom Hagelins signande med IKO så bör man ju vänta lite med sågandet. Det normala är ju att man som förening dels säkrar upp sina toppspelare samt fokuserar på de spelare som man absolut vill ha (I år var det Hjalmarsson och Himelfarb) sedan så går man vidare och breddar truppen. I Hagelins fall så var han onekligen väldigt snabb att signa ett nytt kontrakt och förmodligen kände han då att det vat helt rätt för honom att spela ett år till i AS och få än mer erfarenhet. Förstår inte riktigt varför Hemlin ska sitta och ringa runt till alla spelare i AS som ev. kan bli aktuella och säga till dem att förhandla in en ES klausul. Detta är ju något som Hagelins agent förväntas fixa inte LHC. Att beskylla Hemlin för just den grejen känns ju helt sjukt och otroligt långsökt. En bra säsong är ju ingen garant för att det ska fortsätta så och i mina ögon är det perfekt att Hagelin tar en ledande roll ett år till i IKO för att sedan, om allt fortsätter att gå bra, komma till LHC med en än bättre roll (3e line).
LHC är ju beroende av att ha en samarbetsklubb. Detta ingår lixom i utvecklingen av de yngre spelarna. Att låna ut Öhman dit ser inte jag på något sätt som att man sitter i knät på IKO men det visar ju på en avsaknad av bra alternativ i närregionen. Hästen, Tranås, Mjölby och Nyköping är helt enkelt för dåliga nu för tiden och då är det IKO eller SSK som finns som potentiella AS klubbar att låna ut spelare till.
Vad grundar du ditt påstående kring den sportsliga kompetensen i ledningen på (frånsett att jag vet att du inte gillar Hemlin)? LHC har, fram till denna säsong, 8 raka slutspel med 4 semifinaler, 2 finaler som resultat. Frånsett missen att inte ta guld så är det endast FBK som kan matcha det facitet. Innan jag sett något annat så väljer jag att se årets säsong som en stor plump i protokollet och räknar iskallt med ett lag som går för guld nästa år. Någon form av objektivitet tycker jag man måste ha även om man inte är nöjd med årets säsong och ledningen i allmänhet. Man kan absolut inte blunda för att de personer som sitter där fram till nu gjort ett bra jobb (varken lag, förutsättningar med sponsorer osv kommer av sig själv utan är en effekt av ledningens arbete och strategi). Däremot kan man tycka att det är läge för vissa att kliva ned eller att nytt blod ska in och det har jag full respekt för att man tycker.