1986 wroteMalkin >>
Om vi vänder på det då: hur många positiva kommentarer (oavsett från supportrars lagtillhörighet) har sagts om Almtorp efter den här värvningen? Hemlins kommentarer undanräknade.
Din poäng om att man inte alltid ska lita på troll och enögda köper jag, men när de positiva kommentarerna lyser med sin frånvaro så kanske det faktiskt kan vara ett tecken på något.
Så kan man se på det. Jag tror inte jag har sett nån som säger att LHC har gjort en bra värvning i och med värvningen av Almtorp, för att svara på din fråga. Jag nedvärderar ingens åsikter (om det inte är uppnebara troll som sagt...) men i det här fallet handlar det väl till stor del om kommentarer från Djurgårdsanhängare och Södertäljediton. Jag har självklart ingen aning om var ni har läst och hämtat era kommentarer, men jag såg själv när jag kollade runt att det var mycket kommentarer från de här två hållen i alla fall (logiskt).
Helst bildar jag mig min egen uppfattning, ska jag gå efter kommentarer så får de gärna vara neutrala eller väl motiverade (men jag är inte dum i huvudet, visst fan kan kommentarer ofta vara en fingervisning). När säsongen går åt helvete (som den gjorde för Djurgården) är det väl bekvämt att kasta en stor portion skit över en utböling, som gjort sin första säsong i Djurgården (och saknar det åtråvärda klubbhjärtat). Speciellt om personen i fråga bitvis placerats i en toppkedja och därefter inte alls levererat.
Nu handlar det trots allt om en misslyckad säsong, där han dessförinnan kom från två lyckade i elitserien. Förstår besvikelsen, men då framför allt när det sätts i relation till vad det ryktades om för andra spelare. Det finns lika många åsikter som det finns människor, men i min bok är Almtorp en hygglig elitseriespelare. Gillar egentligen inte att hänvisa till statistik, men Almtorps siffror i Södertälje har spelare som Johan Andersson, Molinder, Storhonken, Petterström (Ja, det är den här typen av spelare jag tycker det är relevant att jämföra med i det här fallet) inte varit nära de senaste säsongerna, eller överhuvud taget i flera av fallen. Visst beror det på förtroende och speltid men jag är tveksam till om de hade varit kapabla till att göra motsvarande poäng. 32 pinnar följt utav 27 är inte illa pinkat av en spelare som egentligen beskrivs som en defensiv forward.