Jonteman,
Jo, jag respekterar om folk tycker att det är en konstig värvning, och att Djurgårdare som följt honom en hel säsong uttrycker sitt missnöje. Sen har jag väl allmänt svårt för folk som hänger ut elitseriespelare som värdelösa, och kallar dem diverse öknamn. Självklart ska man kunna kritisera spelare, sen kan man ju göra det på olika sätt. Själv föredrar jag att man förklarar varför man tycker någon är värdelös då i så fall. Men det är ju mitt eget problem, och har inte med saken att göra egentligen, så jag ska inte gå OT.
Sen förstår jag om Djurgårdsfansen är missnöjda när man sätter Almtorp i en andrakedja tillsammans med Mattias Tjärnqvist och Matte Carlsson. Speciellt om man säger sig ha guldambitioner. I LHC förväntar jag mig inte Almtorp i en andrakedja, och därmed blir värvningen mer respektabel/okej för mig.
Och det här med att juniorerna skulle ta skada; här trodde jag att de flesta var inne på att det handlar om att ta chansen. De som flyttats upp från juniorlaget (inte Nermark t.ex.) är just nu lyckade/talangfulla juniorspelare. Nästa steg är att bli en lyckad seniorspelare.
Och om vi ska skoja till det lite, så kan vi väl säga att det ändå inte bli nån match att peta odugligen "Almberg"?
Bästa lag spelar. Alltid.