Jag går lite emot strömmen och är försiktigt positiv (varken mer eller mindre). Det "enkla" hade varit att inte ta Almtorp efter säsongen som nyligen avslutats. Melin vet nog vad han gör. Jag tror han kan bli en bra truppspelare, och min åsikt är att han har större offensiv uppsida än t.ex. Molinder, Holmqvist, Petterström och är kylig nog för att hålla i pucken. Någon som inte har några krav på sig att producera mycket, men som har större chans att överraska offensivt. Någon som bidrar till att LHC får ett jämnare lag, och att det likt AIK ser ungefär likvärdigt ut när alla fyra kedjor är inne (även om vi har mer spets såklart).
På nåt sätt kunde man ju egentligen bara bli besviken, med tanke på vad det pratats om för spelare. Samtidigt hade jag blivit förvånad om det kom in ytterligare än klasspelare (med elitseriemått mätt) då topp 6 bland forwards redan känns ganska spikad.
Edit: Bäst att lägga till det, min åsikt bygger såklart på att Söderberg stannar, annars ser det - som flera andra sagt - inte bra ut. Skulle C lämna så räknar jag med att det kommer nåt annat.