Robie:
Har aldrig sett honom spela men han är ju definitionen av "på gränsen till NHL".
Och de scoutrapporter som finns att läsa om honom lovar gott. Precis den spelartyp som jag tycker saknas. En passningsskicklig center med fart under rören. Producerat mängder med poäng i AHL men väger lite för lätt för NHL.
Såhär skriver dom på http://forecaster.thehockeynews.com/hockeynews/hockey/player.cgi?4128" onclick="window.open(this.href);return false; :
"ASSETS: Has excellent speed and quickness, as well as the ability to avoid contact from defenders. Is a natural point producer with a very high hockey IQ. Can play both center and wing.
FLAWS: Must overcome his lack of size in order to maximize his scoring potential at the highest level. Needs to continue improving his compete level, consistency and play without the puck."
Men detta är ju bara lite drömmande från min sida. Men faktumet att han varit på gång till Sverige tidigare gör ju att man hoppas lite extra. Huvudsaken är att jag hoppas det är den här typen av spelare som Hemlin letar efter. Om han hittar en sådan tycker jag lagbygget ser mycket lovande ut!