BK Robbi wroteNej, jag vet inte hur han resonerar, lika lite som du gör det.
Vilket jag heller aldrig har påstått att jag gör. Men om vi ska ifrågasätta vad spelarens mål är så kan vi exempelvis snacka om Weinhandl och använda oss av samma tankegånger som du gjorde med Avery: En spelare som tjänat sina pengar, inte har något mer att bevisa, och som i så fall skulle göra det här för skojs skull. Vad är det som säger att han inte skulle göra det, rent principiellt?
Men ingen har, såvitt jag sett, ifrågasatt varför han kommer tillbaka och vad han har för ambitioner. Sedan kan ju folk hävda att "han är en bra spelare", och det är klart som fan att han är. Men det är Avery också.
Jag vill betona att jag inte tror att Weinis kommer att glida på en skridsko i sin återkomst. Däremot kan man spekulera i varför den frågan inte kommer på tal i vissa fall medan den gör det i andra - liknande - fall (alltså, tjänat sina pengar och inte har något mer att bevisa).
BK Robbi wroteOch det hela kokar väl ner till just det, är det värt att ta risken/chansen?Det är ju egentligen samma (lösa) antaganden som med Klasen, vad säger att han skulle agera som en diva i LHC bara för att han har det ryktet idag? Alla människor förändras när man ställs inför nya situationer i livet, och det är väl bara de som är närmast personen ifråga som kan sia om vad man kan förvänta sig av människan.
Nu fattar jag ingenting.. först spekulerar du i att Avery (som må vara hatad av många men knappast rankas som en diva och en stor pest för lagsammanhållningen) inte är rätt namn, som mycket väl kan ta det här med en klackspark och gör det här på skoj, men du försvarar däremot Klasen som, tillräckligt många gånger, bevisat att han är en diva? Om du snackar om att alla människor förändras, hur kommer det sig då att du ifrågasätter om Avery eventuellt har viljan?
Avery har dessutom inte den stämpeln som Klasen har.
Jag hoppas att jag har fattat fel, och då får du mer än gärna rätta mig med en förklaring av vad du egentligen menar. Men om det där är din poäng, då ser jag inte riktigt hur den går ihop.
Jonteman >>
För det första är det nog betydligt mer troligt att Avery kommer hit än att Jagr går till HV. Jagr är en stjärna i NHL, Avery "får" inte spela där längre. För det andra så la han av eftersom han inte vill spela i AHL. För det tredje så tror jag knappast att det handlar om att han "behöver" gör någonting. Om - och jag säger om - ryktet är sant så skriver han inte på för att han måste, utan för att han vill.