Firsov wroteSkulle jubla om vi får hit Klasen. Någon skrev att en ev. värvning av honom påminde om när Jämtin kom. Jämtin var hatad av white lions och hade väl inte direkt gjort sig känd som en helyllekille i media eller runt om på arenorna. Nu är han vårat svin, vår kelgris, så fort det kan ändras. Vad är det som säger att det inte kan bli likadant med Klasen?
Återigen, jag tycker att jämförelsen är knasig. Jämtin var inte hatad för sin divalitet. Ingen nämnde ens, vad jag vet, ordet "diva" om Jämtin - och om det nämndes, så var det i alla fall inte modeordet i diskussionen. Dessutom hatar jag inte Klasen.
Det är klart att det "kan" funka. Men för de pengarna som vi måste lägga ("budgetpris" i det här fallet är knappast en spottstyver) så är det en jävligt dyr chansning.
Sedan, som ett litet tillägg: det var inte bara (medlemmar i) WL som inte ville ha hit Jämtin.
Firsov wroteNu tycker vissa härinne att det skulle vara rent hemskt att få in en poängspruta i laget, det är ju precis det vi behöver!
Firsov, du menade nyss att någon omskrev en spelarpresentation. Problemet är bara att du omskriver det folk säger också. För: är det någon här inne som har ifrågasatt Klasens hockeyförmåga? Inte vad jag har sett. Är det någon som har kommenterat att han inte gör tillräckligt med poäng? Knappast. Nu kan jag förvisso bara tala för mig själv, men jag utgår från att vi som menar att Klasen är en diva och en potentiell fara för lagmoralen inte påstår att han är en dålig hockeyspelare.
Jag kan inte förstå varför de som är positivt inställda till Klasen använder spelskickligheten som argument mot de som tycker att divaliteterna är problemet. Ingen har ifrågasätt att människan kan spela hockey, så det blir bara löjligt att formulera det som att vi inte vill ha poänggörare i laget.
Firsov wroteHan spelade i ett dåligt SSK för att sedan spela AHL-hockey och avsluta med en turbulent säsong i Malmö. Lik förbannat är han god för 40-50 poäng per säsong.
Återigen, vem ifrågasätter hans poängskörd?
Firsov wroteAtt han sedan varit lagkapten i sina två senaste svenska klubbar visar väl att han har fått förtroende och att han har förmåga att "föra" sig.
Det är inte alltid som kaptensbindeln går till den som är den bästa ledaren för laget. Det finns en anledning till att många superstjärnor har kaptensbindeln istället för de som kanske bättre kan leda ett lag. Det kallas status. Jag tycker inte direkt att han visar kaptenstendenser bara för att han har ett C på bröstet.
Firsov wroteVisst har han sagt en del saker som inte var helt intelligenta, men med den säsongen som Malmö gjorde har jag viss förståelse för att det brann till i skallen av ren frustration.
Fast samma problem var det ju i SSK, med att tjura på bänken och så vidare. Om det är frustration som är problemet, vad händer då om vi får ytterligare en dålig säsong? Det är knappast givet att han skulle vara glad och nöjd helt plötsligt. Snarare så att det är en väldigt stor chans att det händer här med.