Först och främst. Får man in Klasen för runt 150K i månaden kan det ju rent hockeymässigt vara ett jävla fynd. Han är säkert god för 40-50 poäng i rätt omgivning och med rätt inställning.
Men det är just det med omgivning och inställning. Jag ser inte vart han ska in i LHC idag, givet att man ska släppa fram juniorer och att Linus faktiskt inte är center (och nej, att skolas om från vinge till center är långt ifrån en säkert framgångsrik lösning).
Vad beträffar hans inställning, beteende och uttalanden i såväl Södertälje som Malmö behöver inget tilläggas som inte redan har sagts, mer än att han gång på gång befäst sig i mitt tycke som en dryg, osympatisk diva med mycket lågt IQ och en skev självbild och verklighetsförankring. Ja, det lyckades med Söderberg (även om han aldrig utmärkt sig på samma korkade vis som Klasen) och det kan ju göra det med Klasen också. Då hade jag tagit emot honom med öppna armar, men det finns ingen garanti för att Klasen får samma utveckling och då är frågan om det är värt att riskera något sådant nu när LHC börjat köra hårt på att få ett sammansvetsat lag med mer krigarinstinkt för varandra. Vad händer om LHC går hackigt eller Linus spelar dåligt och blir petad av Melin (som ju inte är främmande för den typen av grepp)? Vad händer om Melin inte får pli på gossen? Är det värt det att ta risken med en sån här spelare nu när Cluben äääntliiigeeen lagt upp en vettig strategi som i grunden talar emot den här typen av värvning? Det spelar liksom ingen roll om en spelare är prisvärd och en potentiell poängkung om han inte passar in i lagbygget..
För övrigt, om man inte tål att andra människor har andra åsikter, då förstår jag ärligt talat inte vad man gör på ett diskussionsforum. Tänk vad mycket tråkigare världen varit om alla tänkt likadant! :wink: