Lukkinen wroteFyra vänsterskyttar och fyra rightare. Mange och Majesky som de enda riktiga åldersmännen och för övrigt en yngre, tyngre och större backuppättning med tydligare roller. Vad tror du om det Köttet? 🙂
Kanske inte då dumt. Men eftersom jag är rätt säker på att Hävelid blir kvar, och att han kan bättre än han visat nu på slutet (för då har han inte varit bra, det håller jag med dig om) så kommer han knappast att vara sjundeback. Så han ska in i ekvationen. Gärna i par med t ex Hultström.
Johan Motin skulle vara intressant i vilket läge som helst. Kanske skulle han kunna vara ett alternativ till Majesky. Inte för att Ivan är dålig men för att han antagligen är rätt dyr.
Vad gäller Mange så hoppas jag Cluben funderar ordentligt kring hans roll. Han ska för det första ha en betydligt lägre lön. Jag är tveksam till om han ska ha kaptensrollen, och jag ser dessutom att han måste acceptera en roll längre ner i hierarkin i laget i största allmänhet. Jag ville se en spelare som Bäckman ta mer plats.
Lauridsen har jag verkligen nollkoll på så det avstår jag från att kommentera.
Edit;
@[raderad]
Norrena har i skrivande stund över 92 i räddningsprocent. Inte så illa pinkat mtp hur den här säsongen har sett ut. Dessutom har han varit riktigt bra i de 3 senaste matcherna. Stod på huvudet mot Färjestad, bra mot AIK och släppte bara in två otagbara mot Brynäs. Han är stabil när det blåser snålt. Och som jag skrev tidigare: ska han ersättas ska det vara med något som är bättre. Helst väldigt mycket bättre eftersom det skulle kosta rejält med deg att värva en riktigt bra målvakt plus en rejäl slant för att ditcha Norrenas kontrakt.