Robie wroteHur man har valt att satsa sitt egna kapital spelar väl mindre roll för hur man prickar stolpe in eller ut i ett anfall?
Det handlar just om hur man satsar. Har satsningarna på flygbolaget gett de pengar man räknat med? Jag vet inte, så det är ingen ironi i frågan. Man ska ju komma att LHC inte är i ett läge där det går att spela Allan med pengarna. Kom ihåg vad som hände med Dam-VM och NHL-jippot. Har man hundra miljoner på banken så kan man göra av med ett par stycken utan att det är hela världen. Har man bara 3 från början så är läget något annorlunda.
LHC har inte råd att chansa med riskinvesteringar, även om chansen till avkastning är god. Man får helt enkelt välja investeringar med lägre risk i det här läget.
Nu är vi dock OT igen... Här ska det vara Silly Season. Och får jag då önska mig något inför nästa säsong så är det spelare med rätt karaktär jag i första hand vill ha. Ge mig hellre en spelare som gjort 15 poäng i Kvalserien, där varje match är ett krig, än en som gjort 100 poäng i Allsvenskan.