Ska man byta Norrena så måste man ju se till att hitta någon bättre. Inte lika bra, för då kan vi lika gärna behålla den tokige finländaren eftersom vi vet vad vi får. Engstrand är ju knappast aktuell som etta om vi har ambitioner att spela om guldet.
Lite tidigt att spekulera på kedjenivå inför nästa säsong. Men det är klart, forwardsplatser att fylla finns det ju. Ingen i HHH-kedjan lär bli kvar, där försvinner 3 ordinarie spelare. Holmqvist och Håkanson lär ha gjort sitt. Ytterligare 2 spelare borta. Yetman är troligen inte heller tilltänkt. Där försvann en till. Det är 14-5 forwards = 9 kvar. Petterström tror jag förlänger. Med Himelfarb och Hjalmarsson är det då 11 forwards i truppen. 3 kedjor á 3 spelare är 9, och så ska det väl in ett par juniorer också. Därmed är kanske truppen komplett ganska fort. Alltid bra. Skulle Weinhandl få för sig att återkomma så görs det givetvis plats, det är det nog ingen tvekan om.
Men. Har vi otur så står Hemlin inför den trista uppgiften att ännu en gång behöva leta förstacenter. Inte bra för kontinuiteten om Söderberg försvinner. Jag vet att han har kontrakt men det lär finnas intressenter både i öst och väst.
På backsidan tror jag Cluben förlänger med både Hävelid och Mange. Jag är inte så säker på att det är det bästa att göra, men man vet vad man har där i alla fall. Persson har utgående kontrakt och han lär ju inte vara aktuell. Erik Andersson har kontrakt, men jag tror han försvinner ändå. Dahlbeck ser jag som förlorad.
Jag tror och hoppas att man förlänger med både Albin och Ivan. Ivan är visserligen 36 år, men gubben kan än. Bäckman blir förhoppningsvis kvar.
Då har vi tre "gubbar" i Hävan, Mange och Ivan. En "medelålders" i Lorentzon och en "spoling" i Bäckman. Som jag ser det vill jag då ha ytterligare en riktigt bra, etablerad back. Därutöver kan man fylla backplats 7 och 8 med yngre förmågor med potential.