East wroteLHC behöver bygga nytt och vi måste gå vägen som Skellefteå gjort. Snabba och uthålliga spelare!
Just Skellefteå tycker jag Hemlin borde hårdstudera. De har en otrolig förmåga att hitta rätt spelare i deras transatlantscoutning. Goren, Dimitrakos, Moran, Holloway etc. De träffar nästan alltid rätt och det är precis den typen av spelare jag vill se i cluben.
Hemlins strategi har snarare varit att ta hit spelare som andra lag scoutat och tagit till Sverige och som gått bra, varpå de fått en dipp i Linköping där de inte fått samma roll/inte fungerat lika bra. Beaudoin och Surovy är exempel på detta.
Med detta sagt önskar jag mig en väl scoutad AHL-transatlant med rätt profil till nästa säsong. Hade gärna tagit två men nu verkar ju Himelfarb vara klar och därmed tillåter EU-kvoten bara en. Tycker för övrigt inte om Himelfarbvärvningen då det luktar Arlbrandt light-varning lång väg. Producerar i allsvenskan mot lättare motstånd men väger lätt och viker ner sig i närkamper när motståndet blir tuffare. Precis den typen av spelare cluben inte behöver.