Har i dessa hockeytörstande tider följt Rögle genom förkvalet och nu första matchen i Kvalserien. Angående Himmelfarb så ser man att det finns mycket lir i den killen. Vill ändå hissa ett varningens finger för en egenskap som nästan blivit stereotypt för LHC's spelare på senare tid och det är att inte ha förmågan att vara på topp när det gäller som mest. Hans kedja har knappast varit den ledande för Rögle de senaste matcherna. Vet inte vad man ska dra för slutsatser kring det, förra årets kvalserie med Rögle så var det tvärtom.
Ser man på Rögle som lag så finns det en drös med intressanta spelare.. Everberg nämnde någon innan, dansken Jesper B. Jensen är en annan intressant spelare för att nämna några.
Beträffande målvaktsfrågan så känns det som att den jävligt viktig inför nästa säsong. Se bort från % hit och dit, Norrena var ingen guldmålvakt i år och kommer inte vara det nästa heller. Hoppas Hemlin scoutat väl och är smart i den här frågan. Att bryta med Norrena tror jag inte de vågar/vill betala priset för så därför håller jag mina tummar för en målvakt som är på vippen till genombrott, Alsenfelt klart tänkbar. Sedan är det bara att be till hockeygudarna att denna tar klivet fullt ut, växer fram till en vägg i slutspelet medan Weinhandl nätar, Söderberg lägger mackor, Jämtin köttar och Lorentzon täcker skott med tasken. Då kanske vi ses på Stora Torget 2013.