Jämtin - Söderberg - Weinhandl
Hjalmarsson - Himelfarb - Arlbrandt
Figren - Brithén - Karlsson
Olsson - Lindhagen - Petterström
(Ottosson - Nermark - Fish)
Johansson - Gunnarsson-typ
Hävelid - Bäckman
Lorentzon - Majesky-typ
Hultström
Norrena
Backup (ordentlig utmanare)
Kommentar: Skulle kanske egentligen vilja ha lite mer power i forwardsuppställningen, men om vi antar att ryktena om nyförvärven stämmer och man samtidigt inte vill bryta några kontrakt i onödan så får det bli så här. En ganska småväxt andrakedja, men riktigt kvicka fötter kring Arlbrandt och en Hjalmarsson som spelar bra åt båda håll. Anledningen till att jag bryter den lyckade tredjekedjan är att Brithén har större offensiv potential än Petterström, och #18 gör att fjärdekedjan känns väldigt stabil. Skulle vara väldigt nöjd med den här forwardsuppställningen. Sen få vi väl se hur realistiskt det är med Weinhandl, men man kan väl få hoppas.
På backsidan önskar jag en stabil (etablerad) tvåvägsback brevid Mange. Han får gärna ha lite storlek och måste behärska sina defensiva åtaganden. Bäckman behöver spela med en rejälare back än Mange, och paras därför ihop med Hävelid. Lorentzon har gjort det bra och placeras med en rejäl Majesky-typ i tredje backparet. Gillar verkligen vad jag sett av Hultström och tror mycket på honom. Han kommer definitivt få sin speltid också och kan mycket väl peta undan exempelvis Lorentzon när man vill ha en offensivare prägel på laget.
För mig känns det inte realistiskt att byta ut Norrena (tyvärr...) så jag räknar kallt med att det blir Norrena (som vill avsluta på allra bästa sätt!) och en ny modern målvakt som kan utmana. Kan inte se hur Engstrand ska kunna acceptera en liknande säsong till. Vad säger att han får större förtroende nu?
Mot SM-guldet. Eller slutspelet till att börja med kanske 8)