Tyvärr så lär vi nog, ÅTERIGEN, inte få behålla våran 1e center... Jäkligt drygt att vi inte har samma stabilitet på den fronten som andra lag som t.ex HV (davidsson), Frölunda (Lundquist), Färjestad (Wallin), Luleå (Olausson) som får behålla sina år efter år... Svårt att bygga upp en "dynasti", om man nu ska ta till stora ord, om man max får behålla sina kärnspelare på centerplats (calle, mårtensson, pajen osv) mer än nån säsong i taget. Men det känns rätt väntat att Calle drar efter denna säsong, dels har han gjort en jävla massa säsonger nu i sverige (främst malmö då) & har inget mer att bevisa för sig själv nu, & dels är han i den åldern att han inte riktigt kan eller kan riskera vänta längre om han vill "hinna" göra karriär "over there". Hur bra man än är så brukar NHL lagen inte vilja satsa på spelare som är 30+ då det kan ta tid att skola in i laget & mindre rink. Calle är 27 nu och verkligen i sin "prime", ska han åka över och testa lyckan i NHL så är det verkligen dags nu, TYVÄRR, får jag väl konstantera av egoistiska skäl som LHC anhängare. Men samtidigt unnar jag honom att få lyckas internationellt. Unnar Calle framgång mer än t.ex Mårtensson, som känns mer som han lirar & väljer efter pengar. Calle känns mer som en trogen kille som spelar med hjärta före pengar. Han skulle säkert kunna få ett jäkligt mycket större lukrativt erbjudande från KHL före NHL, men han har sagt att det sociala väger tungt för honom och det måste kännas rätt. Skulle det inte bli NHL (och Malmö inte på något mirakulöst sätt skulle gå upp i elitserien närmsta åren) så tror jag att han skulle lira många år framöver i LHC, känns inte som en pengakåt "hockeyhora" direkt, utan prioriterar trygghet och trivsel före pengahögar. Gillar genuint pågen, lycka till i vad du än beslutar dig för efter säsongen!