Sitter och drömmer mig bort lite här till gamla goda tider i sömnlösheten...
Tror våran förstalina i dagens LHC är på god väg att bli våran mest dominanta genom elitserieåren, eller vad tycker ni? Tillsammans har de more or less producerat 50% av årets LHC-mål (50 av 108 so far). Vi har ju haft Tony/Weinis & Hlinka/Hlavac som radarpar innan, men att ha alla tre i kedjan att klicka å ha ett "career year" samtidigt är en annan femma (själv håller jag ju dock nilimaa-uffe'oboy'-helber som favoritfemman 96-97 genom tiderna, men nu snackar vi ju elitserien). Jag kan inte minnas en mer dominant kedja sedan senaste lockout säsongen då vi hade husse/morrison/knuble till vårt förfogande, som lekte upp varje lags försvar, tills husse fick gå and the rest is history.
Nu undrar ni kanske varför jag yrar om detta i "silly season" fliken? Jo, det är så att jag sitter och läser här om vår gamle gode vän Michael Knuble, vars kontrakt gick ut med Washington förra året, och har hållt igång sedan dess under lockouten i hopp om att hitta någonstans att spela. Nu har han fått ett Tryout-kontrakt av Detroit Red Wings, som är överfulla på forwardsfronten & har i princip 0% chans att vinna ett kontrakt där... Jag kan inte hjälpa att tänka vad kul det hade varit att ta tillbaks honom för ett sista avsked, då han lär få svårt att hitta plats i NHL, trots att han är väldigt motiverad och vältränad. Tyvärr lades sista platsen på Lee "megafloppen" Goren. Är bergssäker på att Mike Knuble hade varit 10ggr mer nyttig att ha på isen, även om han blivit till åren nu, så har han en djävulsk respekt "over there" för sin inställning & karaktär på och av isen (var ass kapten i Caps sista åren). Och har (om man räknar bort förra säsongen) trots att han ej har en sådan roll i NHL, (utan är mer en defensiv forward som smäller på & grindar) producerat som sämst 24 mål sedan han var här sist. ^^
Det hade varit galet sköj att se honom i Cloetta Center igen, men jag vet, jag vet... Jag drömmer bara...
http://www.mlive.com/redwings/index.ssf/2013/01/red_wings_giving_veteran_forwa.html" onclick="window.open(this.href);return false;