LHC's bästa nyförvärv för säsongen heter Roger Melin! Viktigt att "chansningen" & egna produkten Christian Engstrand håller med, han har alltid varit lovande men relativt ojämn. Men Rom byggdes inte på en dag! Alltid tyckt att han förtjänar mer speltid och chanser, (redan säsongen 10/11 hade han ju respektabla 1.57//.942% på de 7 matcher han fick chansen i t.ex). Söderberg/Arlbandt (signa upp honom omgående på nytt kontrakt! Ser honom som en bättre version av Per Eklund, som var en av huvudstenarna för klubben när vi etablerade oss i elitserien) bygger vidare på förra årets kemi ihop med Hjalmar. Kan få ut mer av Weinis, hoppas på att han ska klicka med Zacke, men lär ta 5-10 matcher för honom att komma in i elitserietempot efter långvarig skadeperiod. Enda i laget som jag är riktigt besviken på hittills är våran kapten och härförare Mange, rör sig inte alls som förr och känns väldigt medioker och stundtals rädd för pucken ute på isen. Tror tyvärr det börjar bli dags att lägga grillorna på hyllan, men så skrev han på nytt 2 års kontrakt inför säsongen. Kan varit en miss av klubben att lägga på en 39åring som uppenbarligen är på klar nedgång säsong för säsong sedan succèåret 09-10 då han slog rekord i antalet pinnar från sin backposition...
Jämtin ser jag egentligen inte som någon större förlust, känns som bäst före datumet har gått och han platsade knappt i tredje kedjan på sista tiden och hade någon konstig inverkan i den kedjan han placerades i att de övriga blev sämre, självklart inget bra tecken. Mest surt att han gick till en så stark elitseriekonkurrent. Men förhoppningsvis får vi loss pengar nu till att få in någon spelare som har med att tillföra DENNA SÄSONG, för det som har varit är bara att glömma och blicka framåt för klubbens bästa. Hoppas även att lovande Vrana får större chanser nu att visa upp sig i laguppställningen!
Sitter f.ö nu och håller tummarna här (kanske lite dåraktigt iom hur det slutade förra gången husse (49p på 34 matcher, 04-05!) var i klubben och fick sparken pga incidenten i sthlm med lilja & tallinder) att LHC ska signa upp Kristian Huselius (någon som hört något om honoms status, är han nära AIK? Har han rehabiliterat sig från sin skada?) nu när de ha en vänsterflank att fylla. Vattnas i munnen när man tänker på husse och weinis i samma kedja, det ihop med Zacke (med himelfarb som backup som jag tycker varit klart godkänd med tanke på att han aldrig spelat i elitserien innan) på center så har dom två sylvassa toppformationer! http://www.eliteprospects.com/player.php?player=691" onclick="window.open(this.href);return false;
F.ö.2 Så hoppas jag att beslut tas snart angående NHL säsongen vara eller icke vara så serien blir mer rättvis. Hoppas självfallet, som jag antar alla andra gör, att NHL säsongen blir av. Om inte så vore ju drömmen att få in åtminstone någon stabil back (J.Ericsson, DET el Gunnarsson, TOR?). Skulle behöva någon stark tuff forward framför mål också. Hade varit kul om Franzèn hade kommit tillbaks, dock misstänker jag att han har för hög försäkringspremie pga hans långa kontrakt och vet inte om jag egentligen vill ha tillbaks en spelare som kritade på för HV efter lockout säsongen, även om han aldrig spelade en match där. Men ja, så är väl även hockeyvärlden nuförtiden. Spelare tänker först och främst på sig själva, inte på klubbmärket de har på bröstet. Ska man hitta äkta laganda får man nog gräva i de lägre divisionerna där lönekuvertet är mer jämställt för alla...
Hej förresten på er fellow hockeyfanatiker, är "ny" här på forumet. Har följt LHC med solidariskt hjärta som född och uppvuxen linkanbo & gått på matcher sedan säsongen 96/97 och har mest smugit runt här och läst er andras inlägg genom åren, tyckte det var på tiden att få tummen ur röven och skapa ett eget konto då jag ibland velat sticka in med egna inflikar, synpunkter & reflektioner, men inte orkat ta tag i det förren nu... Bättre sent än aldrig? :mrgreen:
P.S Ursäkta för mitt långrandiga ordbajsande och oförmåga att vara kort och koncist, det är bara sån jag är. D.S