Vet ju från flera att det var riktigt kass stämmning i A-Laget förra året. Helber har tom stått i åtminstonde ett annat av Clubens lag omkl och förklarat varför det var så under föregånde år. Något som det pratades om var att det var ett mkt stort energiläckage pga 2 spelare, norre och aj som stod för mkt av detta.
Känslan jag fått är att man lät norre gå för han var äldst och började närma sig slutet av kariären och man hoppades att det skulle "ordna" sig denna säs och bara ha ett läckage.
När man sedan gjorde spelarundersökningen så framkom det att aj stod för massor av detta och detta framförs ju såklart på ett eller annat sätt även till aj som var kvar och man försöker få han att "tona" ner. Han känner självklart att han inte har "grabbarnas" förtroende utan lackar ur, iofs ganska förståligt men ändå.
Hans jobb denna säs ser jag inte så svårt att ersätta pga att flera spelare i hans kedja inte nått sin potensial på långa vägar, utan Cluben kan nog hitta en erättare som kanske inte har aj s egna kaliber men som får igång dom andra istället som dom borde.
Däremot så känns det kasst att man vet att han kommer boosta så in i h*****e hos jehovas och hjälpa dom på vägen.... sedan spyr jag på hans utalande om att fylla spåpet, hoppas det blir med dynga.
Cluben vet ju såklart om vilka reaktioner som detta kommer skapa och jag ser 2 senarion.
Antingen så har man en ny lösning till aj som gör att man känner sig safe med att man släppt han till jehovas
eller så ansåg man fortfarande att hans energiläckage var så stort att man gör dett för gruppens bästa, och det nu bara kan bli bättre med sammanhållningen.
Jaja nu jävlar släpper vi fram unga talanger och kööööör 🙂