Mina åsikter är iprincip redan sagda av andra här inne. Det kanske är en bra lösning om Jämtin inte trivs men klart det blir stämpel "Cirkus LHC" när en av våra största profiler lämnar mitt under säsongen, samt går till supportrarnas hatlag nr 1, HV. Jag hoppas verkligen det fanns fler anledningar att Jämtin gick till HV än bara att han själv ville det. AIK hade nog inte sagt nej ifall de hade haft råd.
LHC behöver ju inte teckna kontrakt med spelare längre, det är ju bara att gå mitt under säsongen om man känner för det. Arla kanske är sugen på KHL nu när det går bra och inte orkar vänta till säsongen är slut, NHL kanske drar igång och Söderberg är sugen på det trots datumet för NHL-övergångar har passerat. Möjligheterna för våra spelare är oändliga!
Vad gäller förstärkningar så vore det bra om man fick besked vad som händer angående hockeyns cirkus #2, NHL-lockouten. Blir det lockout för hela säsongen finns det både pengar och platser att fylla i truppen. Tyvärr så kan ett besked dröja ända in i januari och så länge kan LHC inte vänta.
Problemet är att Jämtins spelartyp bland svenska spelare är väldigt sällsynt. Hemlin borde få in i sin skalle nångång att LHC behöver folk som kan gå över lik för att vinna. Man spelar aldrig till sig ett guld. Pajen är som alla vet en spelare som är beredd att göra det, men han har giltigt kontrakt och även om det inte gått så bra för han så känns det som en ren dröm. Tror dock inte Pajen får något nytt kontrakt i KHL, syntes rätt tydligt i VM i våras att han troligen har sina bästa säsonger bakom sig.