Seriöst alltså. Jag blir så förbannat jävla trött på allt det här daltandet, den förbannade jävla moderna idrotten och allt jävla skitsnack som kommer med det.
Jag är så sjukt trött på all denna jävla skit. Allt inom hockeyn handlar verkligen bara om pengar. Klubbhjärta finns verkligen inte ens på kartan längre. Det hela handlar verkligen bara om att få bra medarbetare att prestera på topp under en bra ledare och sedan mjölka ut så mycket pengar som det bara går ur kunderna, i detta fall en skara som verkligen älskar produkten man matar dem med. Man håller uppe bilden om att det handlar om hjärta för staden, föreningen och supportrarna, men köper man inte tillräckligt med korv så går det åt helvete i alla fall. Egentligen handlar det nog fan inte ens om att vinna över huvud taget längre. Ligan är ju i princip stängd, tack vare tv-avtal och att vinna guld är egentligen bara ett jippo som man kan sälja t-shirtar med guldtext på. Man försöker också lura på oss att vi har något egentligt inflytande över vår förening också, genom att hålla möten med supportrar och ge dem lite smågrejer här och där så att man inte får problem med dem och får oroliga sponsorer. För då försvinner ju alla pengar. Att man sedan helt plötsligt står där med en ”produkt” som inte är något värt verkar ju ingen bry sig om för marknadsföringen fungerar ju fortfarande.
Hur det är i det här enskilda fallet orkar jag faktiskt inte bry mig ett jävla dugg om. En klubbh… hit eller dit känns liksom ganska meningslöst att ens börja diskutera, för egentligen är de ju det allihop. Problemet ligger ju i att det är så här det fungerar. Tydligen är det helt okej att gå från ärkerivalen via Nordamerika och rakt in i hjärtat på oss nästan allihop och sedan bara lämna laget som man spelat i under 3 år mitt under en säsong och då gå tillbaka till ärkerivalen. Det är det som är den förbannade jävla moderna idrotten och jag tycker att det är så förbannat fel. Att byta klubb är ju inget man direkt ger sig på som supporter, men för spelare är det okej att göra det varje säsong eller kanske till och med ett par gånger per säsong. Men med dagens identitetslösa klubbar så är det kanske inte heller så konstigt. Det handlar inte längre om att en viss klubb har en viss filosofi, en viss attityd eller står för olika saker, idag handlar det bara om att ha så lite identitet som möjligt så att man kan vara älskad av alla och sälja så mycket skit som möjligt.
MOT DEN MODERNA IDROTTEN