Gårdagens läckra dragning av Söderberg 4 min in i förlägning visar på riktigt hög skicklighet och kyla med tanke på läget i matchet. Men sen ligger Söderberg etta på listan över Game Winning Goal med sex matchavgörande mål. Han och Norrena är väl i min mening de två viktigaste spelarna som gjort att vi inte har samma poäng som Timrå.
Får tacka Färjestads usla PP för att de bara fick med sig en poäng och inte tre. De borde stängt matchen där. Men likväl starkt av LHC att komma tillbaka. Men tar man såhär många utvisningar på bortaplan kommer man inte få med sig många poäng så skärpning krävs.
Stör mig på den hackande tabellen. För vi ligger fortfarande på kvalserieplats i praktiken som jag ser det. I början på säsongen kändes det som vi kunde förlora hur mycket som helst vi låg fortfarande skapligt till. Nu efter 8 poäng av 9 möjliga ligger vi fortfarande riktigt dåligt till utan att ha fått så mycket bättre läge i tabellen. Nu förenklar jag det är jag mycket väl medveten om och hade vi förlorat veckans matcher hade det nog varit kvalserien nästa. Men kanske bara är jag som får den här känslan? 🙂