Visst, självklart är det oroväckande att både DIF och FBK har två matcher mindre spelade. Men, en match är mellan lagen emellan, och det är fortfarande mycket att spela om.
De lagen som ligger över dem, Modo/Växjö/AIK.. dessa lag har vi spelat ungefär lika många matcher som (minns inte undantagen här), och minst två av de lagen kommer att tappa, det är jag helt övertygad om. Lyckas vi gå om två lag innan serien är slutspelad så är vi i slutspel, och det behöver inte vara DIF eller Färjestad.
Om vi fortsätter att spela bra både hemma och borta, och dessutom kniper poäng i sånna matcher som den igår, då klarar vi det här.
daniel wrote-Vad gör vi om vi hamnar i en svacka? Byta tränare igen? Sparka ytterligare spelare? Värva ytterligare en spelare? Knappast. Nu är det bara att gilla läget och göra det bästa av det.
Fast det tror jag nog att vi (i alla fall de flesta) är medvetna och eniga om, i alla fall vad gäller tränare.
daniel wroteSumma summarum så tror jag vi går till slutspel, och där kan vad som helst hända. Tror inte många lag vill möta Cluben i kvarten med det spelarmaterialet. Utan någon kniv mot strupen.
Instämmer. Jag vill fortfarande inte tro för mycket, men tar vi oss dit - ojojoj, då tror jag att andra får se upp. Vi ska dessutom ha två saker klara för oss: för det första så tog HV sitt första guld när de slutade 8:a i serien och nästan missade slutspel. För det andra, första gången vi spelade final så var det när vi var nära att spela kvalserie istället. I år är det ett tecken på att det är en sjukt jämn serie.
Men - det visar också, än mer tydligt, varför tankarna just nu inte skall vara på slutspel (eller, för den delen, kvalserie). Nu är det en match i taget. Hela tiden, hela vägen. Vart det leder oss när serien är slut får vi se då. Spelarna har varken råd att slappna av eller stressa upp sig, och det gäller oss fans med. Målet borde vara tre poäng nästa batalj, inget annat. Det tror jag dessutom att Harald är noga med att poängtera.