lokalpatriot wroteMalkin wrotelokalpatriot wroteTycker verkligen Norrena får oförtjänt mycket kritik. Vad kräver ni av honom? Att han skall hålla nollan varje match?
I övrigt tycker jag tyvärr fbk känns väldigt mycket fysiskt starkare i kväll.
Du har nog missuppfattat kritiken mot Norrena. Det handlar inte om att han ska ta allt.
Det är svårt att missuppfatta när det klagas på att han släpper för enkla mål. Han ligger nästan delad fyra i målvaktsligan (han har också spelat flest matcher) i laget som ligger näst sist i ligan.
Han har en personlighet och inställning som är viktig för hela laget.
Tycker det är helt fel spelare att klaga på i år, detsamma tyckte jag om Laumann. som folk lade oproportionerligt mycket energti att klaga på. Gillar ni inte folk med inställning?
En målvakt ska i första hand vara - just det, målvakt. Är han sen så pass skicklig med klubban att han kan hjälpa backarna så är det givetvis en bonus. Men den/de här egenskaperna kan inte ersätta eller kompensera för en omodern målvaktsstil. Precis som Ndur säger (sammanfattar min ståndpunkt precis), det är 2012 nu.
En utespelare har i viss utsträckning råd med defekter i sitt spel, men målvaktspositionen är för viktig för det. Och att hänvisa till "att det inte är nåt nytt" hjälper knappast LHC varje gång det ramlar in billiga mål. Och det händer för ofta nu.
Jag undrar om det låter likadant om det inträffar i en sjunde avgörande match i finalen. Om jag är negativ och målar fan på väggen? Nej, däremot ser jag vad jag ser.
Skön upphämtning för övrigt. Majesky har kommit in i det för jävla bra.