bobbe wrote

Cookie-problem, som sagt. Blir inte klok på't - ligger på samma ställe som tidigare med samma inställningar. Justeringar utan effekt.

Jag kan inget om cookies men upplever som man hålls inloggad om man går in med mindre än ca: 1 timmes mellanrum men om det gått längre tid så får man logga in igen, som om det fanns en tidsgräns för när det ska funka....

Förmodligen ingen hjälp för dig men ju mer info du får desto större chans att du kommer på lösningen :wink:

17 dagar senare

Jag skulle vilja påstå att det stora cookie-problemet är att sessions ID inte sparas i cookies överhuvudtaget. Det går alldeles utmärkt att rensa alla cookies och fortfarande vara inloggad eftersom användarens ID hanteras via URL (sid-parametern), vilket är typiskt osnyggt och ger sämre säkerhet. Vad jag förstår så är användandet av en GET-parameter en fall-back när cookies inte fungerar. Med risk för att stöta mig med någon som redan kontrollerat detta, ser inställningarna för cookies ut så här?

Domain Name: forum.whitelions.se
Script Path: /hockeybulletin/
Cookie Domain: forum.whitelions.se
Cookie Path: /hockeybulletin
Cookie Name: hb_session (eller nåt)
Session Length: x

Som sagt, ber om ursäkt om jag är Captain Obvious här. Jag är utvecklare själv (dock inte phpBB), så vet att sådant beteende kan vara irriterande 😉

Det jobbiga är ju att det ser rätt ut (och jag har även testat alternativa varianter) på motsvarande sätt som du anger, utan att det fungerar...

Hjälp och tips uppskattas alltid!

Okej, då försöker jag med nåt annat då 😉

Av döma av http://forum.whitelions.se/hockeybulletin/docs/CHANGELOG.html" onclick="window.open(this.href);return false; så kör forumet version 3.0.4 alternativt 3.0.5 av phpBB, och enligt request-headern så används PHP 5.3.5. Det finns dock ett problem i phpBB < 3.0.6 på PHP 5.3.x som gör att cookies strular (http://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-8471" onclick="window.open(this.href);return false😉. Kan det vara så att en uppdatering är på sin plats, eller ljuger changelogen?

Tack igen! Det har sannolikt med det att göra.

Testade en uppgradering under kvällen och allt gick bra - utom när det var klart, då enbart en blank sida visades. Sannolikt template-problematik, svårt och tidsödande att felsöka. Jag har nu återställt till tidigare version, som fungerar även om nu cookies jäklas... 😉

9 år senare