Skapar en ny tråd angående den nya friska våg angående utformningen av ståplats som vissa grabbar tagit upp igen. Skapa en debatt här hur ni själva vill att ståplats skall se ut 2011/2012.

Det finns redan en gammal tråd om detta men låt den vara i de förgångna och låt oss ta nya krafter i ämnet.

Det finns några saker att tänka på just vid utformingen.

• Vart skall bortasupportrarna ta vägen?
  • Hur skall slussen se ut för just bortasupportrar(beroende vart dom hamnar)?
  • Vart skall räcken sitta?
  • LHC äger inte arenan, vad får man göra och inte göra?

Vad kan vi mera göra?

• Skall man placera ut grupperingarna taktiskt på olika ställen likt tex Bajen för att få med hela ståplats etc.?

• Skapa en egen ingång i entén för ståplats för att smidigare ta sig upp på läktaren?

• Kom med förslag och knåpa gärna ihop bilder för att dom som inte är insatta i frågan skall få en bild hur det skall se ut.

• På Facebook har man skapat gruppen "Namninsamling för en förändring av utformingen på ståplats i Cloetta Center". Gå med där och sätt upp dig på namnlistan som kommer lämnas över till LHC.s styrelse.

• Skapa namnlistor utanför ståplats så man kan skriva på vid nästa hemmamatch.

Börja diskutera det ämne som kommer vara avgörande för att Linköpings HC överhuvudtaget skall ha någon klack i framtiden.

Mycket bra tråd Kaiko !
Det här är något som vi i styrelsen och Lkpg tifo jobbat hårt för i ett par säsonger nu. Detta har disskuterats många gånger med Cluben och flera olika lösningar har kommit upp.
White Lions har stormöte nu i veckan, det är ett bra tillfälle flr oss att prata igenom detta. Skriver från mobilen nu så jag återkommer med ett längre inlägg senare.

Härligt initiativ! Är alltid uppfriskande att se någon ta itu med saker och ting som inte står rätt till istället för att bara gnälla. Bra jobbat! 🙂

Vet inte hur jag lägger upp bild..men skulle vilja ha bortastå intill sektion E1..med säkerhetzon mot E1 samt resterande ståplats...
ev ersätta några sittplatser från E1 till del av stå mot G1..lika antal som kan komma försvinna... bortaklack kan väl då slussas in från sidan av CC. samt nuvarande Superstore bör väl kunna bli Ölservering för bortaklack..

Vid extrema högriskmatcher..om behov skulle finnas..bör isf åskådare på E1 kunna slussas in via D1. vid eventuella avspärrningar av ingången E1 som isf skulle bli till bortastå.

Vad gäller hemmastå bör inte räcken placeras för mkt diagonalt då hemmastå inte bör delas av, utan vara en gemensam läktare

Då bortklacken enbart skall ha 150 platser så blir inte deras tårtbit så stor om dom skulle få en del av den biten vi har idag. Själv skulle ja se att dom placeras som i Färjestad på övre etage så vi får hela kortsidan men det kommer väl aldrig LHC gå med på.

Till att börja med vill jag säga att jag tycker att Namninsamlingen är ett mycket bra initiativ.
Det har kommit en del förslag och det är mycket aktivitet på sidan!

Gå med, men fram för allt, bjud in folk!!
http://www.facebook.com/event.php?eid=179870418716757" onclick="window.open(this.href);return false;

I övrigt för att få tillbaka och skapa en bra stämning på matcherna vill jag se följande:

-Kraftigt reducerade priser på säsongskort. Säg en 1000-lapp. Det skulle leda till trogna supportrar och inkomstmässigt skulle det också vara lönsamt. De skulle tjäna in de rabatterade priset genom försäljning av öl, mat, godis osv. Sen är det ju så att folk drar folk, få går på matchen ensam.

-En sektion kallad "aktiv sittplats" där man ska kunna sitta utan att bli omgiven av popcornätande slipsnissar som gärna lämnar arenan med 5 min kvar av sista perioden för att slippa bilköerna och komma hem några minuter tidigare.
Skull öppna växelramsor samt öka stämningen generellt på sittplats.
Kanske ge WL 10 platser där konstant för att det alltid ska finnas en grund av folk som vill sjunga.

-Avspärrningar av ej utnyttnad ståplats likt den mot Luleå senast (gärna bengaler under också 😃). Allt för att få folk att stå mer packat och gemensamt. Borde anpassas efter hur mycket biljetter som är sålda.

-Introt: Som det har snackats om lite här och var så vore det fantastiskt med en "hymn" (en speciell sång som hela hallen sjunger tillsammans medan våra krigare gör entré).

Ändrad spelriktning (vet om att de är många som köpt säsongskort osv men om man bestämmer redan nu att tex from år X byter vi spelriktning i arenan, då vet samtliga om det när de köper sin platser).

Framför allt ska LHC visa att de bryr sig om sina supportrar!

LKPG wrote

-Kraftigt reducerade priser på säsongskort. Säg en 1000-lapp. Det skulle leda till trogna supportrar och inkomstmässigt skulle det också vara lönsamt. De skulle tjäna in de rabatterade priset genom försäljning av öl, mat, godis osv. Sen är det ju så att folk drar folk, få går på matchen ensam.

Jag tycker att 1295kr är helt okej. Visserligen + medlemskap i WL och LHC men det är fortfarande ett förbannat bra pris om du frågar mig.
I övrigt håller jag med dig till punkt och pricka!

Jag är helt inne på Hellraisers linje, det är ett bra pris som det är. Dessutom ska man nog också ha i åtanke att det inte är en garanti att personen med säsongskort dyker upp samtliga matcher, grundspel och slutspel räknat. Då försvinner också de intäkterna på ölen, maten och så vidare - plus att just den platsen inte kan ersättas av någon annan som vill ha en biljett, då den biljetten redan är uppbokad (då förutsatt att personen med säsongskort inte säljer sin biljett vidare, naturligtvis).

Målet med det här är att skapa en efterfrågan på att gå på hockey, folk ska vilja gå och vara knäckta om de inte får tag i en biljett. Då tror inte jag på sänkta säsongskort, i alla fall inte som en av de viktigaste punkterna. Inte ens top 10, om du frågar mig.

Men, som Hellraiser sa: övriga punkter håller jag helt och hållet med om.

Jag tror VERKLIGEN att en av dom viktigaste delarna är att sänka biljettpriserna överlag. Och till att börja med på ståplats.

Det går inte att tänka att OM man säljer ett säsongskort så kanske inte personen går på alla alla matcher och man missar intäkter på annat såsom mat,alkohol etc. Först och främst måste man få tillbaka publiken överhuvudtaget innan man ens kan ha dom tankarna i huvudet.

Vi måste få tillbaka ståplatspubliken. Jag vill själv kunna känna ett sug att gå och ställa mig på ståplats. Vilket ja absolut inte gör idag och då blir jag hemma.

Jag tror att man ska sträva framåt och inte bakåt. Det är viktigt att få in en bra blandning av gammalt och nytt folk. Vi kan inte hela tiden blicka tillbaka och säga att allt var bättre förr. Då kommer vi aldrig komma någonstans. Men som jag sa en blandning av gammalt och nytt är bäst enligt mig.

Sen till biljettpriserna som enligt mig inte går att klaga på (ståplatspriserna).

Angående biljettpriser:
Fick ett mail av LHC idag ca 2 h innan match "Sista minuten biljetter till kvällens match" vilket innebar valfri sittplats för endast 90kr + serviceavgift. Ståplats ordinarie pris.
Vem fan vill sitta ner och se på hockey?!

Är nog ganska många som kan tänka sig sitta ner och titta hockey... :S

Kaiko wrote

Jag tror VERKLIGEN att en av dom viktigaste delarna är att sänka biljettpriserna överlag. Och till att börja med på ståplats.

Det går inte att tänka att OM man säljer ett säsongskort så kanske inte personen går på alla alla matcher och man missar intäkter på annat såsom mat,alkohol etc. Först och främst måste man få tillbaka publiken överhuvudtaget innan man ens kan ha dom tankarna i huvudet.

Vi måste få tillbaka ståplatspubliken. Jag vill själv kunna känna ett sug att gå och ställa mig på ståplats. Vilket ja absolut inte gör idag och då blir jag hemma.

Vi är eniga om att vi måste ha tillbaka publiken, det är inget snack. Men jag ser desto fler andra åtgärder som viktiga, många av de som LKPG tog upp i sitt inlägg. Om vi får den atmosfären, de möjligheterna och de förändringarna som vi vill ha, då kommer folk inte bry sig om det är några hundralappar dyrare än vad det kunde vara (för det är rätt billigt som det är nu). Sen måste man också, i det här fallet, tänka på det sportsliga: om biljettpriserna sänks, då kommer också spelarbudgeten sänkas = mindre resurser till bra spelare = mindre chanser att få hem spelare som Tony = sämre hockey = (eventuellt) mindre folk på läktaren, då det tyvärr finns många medgångssupportrar. Och då är vi tillbaka på ruta ett igen. Lägg då hellre resurserna på att förbättra situationen på ståplats: spelriktningen, ge oss långsidan, en supporterpub (som är tillräckligt stor och har billiga priser) och så vidare. Det tjänar både vi och laget mer på.

Och jo, det går tyvärr att tänka att personen med säsongskort inte går på alla matcher. Både pengamässigt och röstresursmässigt så är det en person mindre i arenan, som har biljett, som kanske inte kommer. Om personen redan har köpt alla biljetter men ändå väljer att strunta i vissa matcher, så är det ju inte priset denne betalade som är problemet, utan snarare andra saker runt omkring. Jag vill hålla med dig, men jag kan inte.

Jag vill också vara tydlig med att säga att det inte är ett dåligt förslag att sänka biljettpriserna för att få en omstart på läktarkulturen - däremot så är det flera andra som är betydligt mer viktiga att jobba för om vi ska få tillbaka läktarkulturen.

10 dagar senare

Är det sant? Är ryktet sant? Har det gått igenom?
Supporter bar o allt!

Någon är förvånad, trodde aldrig att lhc skulle börja lyssna på oss!
Goda nyheter isåfall!

Nästa år kommer bli supporternas år! Det luktar längtan..

För framtiden! :-)

Så här ligger det till för tillfället: Förslaget som har jobbats fram ska läggas fram för styrelsen i LHC nu i veckan, därefter ska det läggas fram för ägaren av CC (LKF) som ska godkänna det, sen ska polisen också vara med och säga sitt. Det ligger också i planerna att ha en supporterbar för vår ståplats där gamla sportbaren i Stångebro ligger nu.

Tatto wrote

Så här ligger det till för tillfället: Förslaget som har jobbats fram ska läggas fram för styrelsen i LHC nu i veckan, därefter ska det läggas fram för ägaren av CC (LKF) som ska godkänna det, sen ska polisen också vara med och säga sitt. Det ligger också i planerna att ha en supporterbar för vår ståplats där gamla sportbaren i Stångebro ligger nu.

Men när du säger så låter det ju inte alls som att det är 100% klart som läktar-bloggen säger??
Vi får väl hoppas på det bästa!

KÄMPA

dagger wrote
Tatto wrote

Men när du säger så låter det ju inte alls som att det är 100% klart som läktar-bloggen säger??
Vi får väl hoppas på det bästa!

KÄMPA

Vi i WL:s styrelse hade möte med Mike i Fredags och han säger att ska det inte vara några problem att få igenom ombyggnaden av ståplats så att det står klart tills nästa säsong, men det ska godkännas av flera, som jag sa på WL:s stormöte så är inte detta 100% klart men det ser mycket lovande ut. Det kan ju tilläggas att hela ombyggnaden kostar ca 600000 kr, så det är klart att det är inget man bara börjar med utan tillstånd från alla inblandade. Vad bloggen säger får stå för dom!

6 dagar senare

Hur går det i frågan? Hört nåt mer om klartecken etc?

Som jag har förstått det har LHC godkänt det och röstat igenom en ombyggnation i styrelsen (finansieringen på mellan 400-600 000 som det kommer att kosta). Man har tänkt att ha gästande supportrar på nedre delen av nuvarande hemmastå, övre delen ska bli någon form av vip-bar eller liknande. Vi kommer enligt förslaget ha hela kortsidan som en läktare. Enligt oss i styrelsen ser vi mycket positivt på detta.
Nu ligger det på lkf som äger arenan att godkänna det hela. Dom har sista ordet i frågan och LHC får inte bygga om någonting utan att dem godkänner det.
White Lions har tillsammans med LHC (Mike Helber och Tommy Fredriksson) jobbat mycket hårt för detta och det känns väldigt bra, vi hade ett möte om det för en vecka sedan och dom trodde då att det inte skulle vara några större problem att lkf skulle godkänna det.

10 dagar senare

Då är det bara att lyfta på hatten och gratulera till ett väl genomfört jobb!
(Om man själv återfinns på ståplats nästa säsong är en annan femma...)