Till att börja med vill jag säga att jag tycker att Namninsamlingen är ett mycket bra initiativ.
Det har kommit en del förslag och det är mycket aktivitet på sidan!
Gå med, men fram för allt, bjud in folk!!
http://www.facebook.com/event.php?eid=179870418716757" onclick="window.open(this.href);return false;
I övrigt för att få tillbaka och skapa en bra stämning på matcherna vill jag se följande:
-Kraftigt reducerade priser på säsongskort. Säg en 1000-lapp. Det skulle leda till trogna supportrar och inkomstmässigt skulle det också vara lönsamt. De skulle tjäna in de rabatterade priset genom försäljning av öl, mat, godis osv. Sen är det ju så att folk drar folk, få går på matchen ensam.
-En sektion kallad "aktiv sittplats" där man ska kunna sitta utan att bli omgiven av popcornätande slipsnissar som gärna lämnar arenan med 5 min kvar av sista perioden för att slippa bilköerna och komma hem några minuter tidigare.
Skull öppna växelramsor samt öka stämningen generellt på sittplats.
Kanske ge WL 10 platser där konstant för att det alltid ska finnas en grund av folk som vill sjunga.
-Avspärrningar av ej utnyttnad ståplats likt den mot Luleå senast (gärna bengaler under också 😃). Allt för att få folk att stå mer packat och gemensamt. Borde anpassas efter hur mycket biljetter som är sålda.
-Introt: Som det har snackats om lite här och var så vore det fantastiskt med en "hymn" (en speciell sång som hela hallen sjunger tillsammans medan våra krigare gör entré).
Ändrad spelriktning (vet om att de är många som köpt säsongskort osv men om man bestämmer redan nu att tex from år X byter vi spelriktning i arenan, då vet samtliga om det när de köper sin platser).
Framför allt ska LHC visa att de bryr sig om sina supportrar!