Jag tycker det låter bra med en egen supporterpub och en koncentrerad/centrerad del av ståplats på ena kortänden. Det man skulle tänka sig är att sänka ståplatspriset för medlemmar i WL till säg 20kr för dom under 20år o 50 för dom över för att fylla ståplats varje match och få dit nya supportar. I längden tror jag att det skulle löna sig. Det var den intima känslan när alla stod nära och alla skrek som gjorde det lilla extra i Stångebro. Borta stå kunde man klämma i under restaurangen med egen tillgång till pub eller liknande. Jag gillar när det är en bit mellan klackarna både i säkerhetssynpunkt men även att stämningen ska spridas i hela hallen inte bara ett hörn. Jag älskar när det är som i AXA center vid invasioner att man har lediga sittplatser för försäljning i anslutning till bortastå för lag som har en stor och trogen skara supportrar som kanske inte alltid vill stå. Då ska man även ta hänsyn till säkerheten så man kan ta in uppemot 1000st borta supportar vid speciella matcher. Borta supportarna triggar övriga som gärna vill överrösta dom. Hallen måste bli flexibel i säkerhetessynpunkt. Försök även få dom trognaste sittplatssupportrarna att närma sig ståplats och VIP får hålla till i mitten. Just nu är ju sittplatspubliken som sitter till vänster längst ner från restaurangen den trognaste skaran och dom borde flyttas ner mot klacken för att triggas igång. För att få alla att skrika behövs det hjälp nu finns det utspridda supportrar som vill skrika men inte vågar för all runt om är tysta. Man måste få in en läktarkultur där den som sitter tyst är den som inte har på en livearena att göra. Alla måste börja bidra. Man köper inte en biljett för att bli underhållen av WL utan man köper en biljett för att se en match med sitt favoritlag live där man som supporter kan dra sitt strå till stacken för att lyfta laget. Vipparna får vi utnyttja. Dom får stå för pengarna alla andra för stämningen :wink: men det mest optimala vore om Vipparna också bidrog till en rösttark hemmaklack