Så här skulle jag vilja se laget under Lückner:
Arlbrandt - Söderberg - Petterström
Kommentar: Söderberg är så pass bra att han kan driva en kedja ensam i princip (nåja). På så sätt har man råd att avvara Jämtin. Petterström är på gång, och säga vad man vill om klubbteknik och målsinne, men #18 tillhör alltid de som jobbar hårdast och kan skapa utrymme med sitt slit. Vet att många elitseriespelare tycker att Petterström är underskattad och han kan bli ett bra komplement till finlirarna.
Jämtin - Hlinka - Hlavac
Kommentar: En av de viktigaste uppgifterna för Lückner är att få igång tjeckerna. Det gör man bäst genom att låta Jämtin spela där, och det vet vi har fungerat tidigare. Inte optimalt med Hlinka som center när det ska försvaras, men vi behöver två starka enheter offensivt.
Figren - Hartigan - Lindhagen
Kommentar: Hartigan kan spela båda vägar precis som Lindhagen medan Figren bidrar med rivigt spel och viss offensiv begåvning. En kedja som kan ta bort viss belastning från de två toppkedjorna offensivt men som samtidigt kan spela försvarsspel.
Karlsson - Holmqvist - Nermark
Kommentar: Stark defensiv kedja med två åkstarka spelare på kanterna och en Holmqvist som förhoppningsvis kan hitta slutspelsformen.
Håkanson, Ottosson, Olsson - Håkanson redo att ta offensivt ansvar när det behövs, de andra två kan avlasta defensivt.
Johansson - Bäckman
Hävelid - Hultström
Dahlbäck - Majesky
Persson och Lorentzon (Andersson?) kommer troligtivs spela lika mycket (om inte mer) som Hultström men drömmer om han den sistnämnde verkligen ska ta chansen, precis som han gjort i allsvenskan. Det tredje backparet är ett riktigt granitblock, och jag tycker Dahlbäck får för lite uppskattning för det han gör.
Det lockar att sätta Engstrand som förstekeeper, men jag antar att han och Norrena får kampa om det. Speciellt eftersom läget är minst sagt utsatt, och då går man kanske på rutin.