Lukkinen wroteNorrena (73a) - Vill inte se karln spela en enda match till för LHC. Omodern, ger ständigt bort pucken till våra motspelare och är inte ett skvatt bättre än Engstrand som är 15 år yngre
Så länge Engstrand inte kan göra flera riktigt bra matcher i rad (jo, han har fått möjligheter) så är det inget snack om att Norrena är etta.
Mange och Hävelid (73or) - ska dessa gubbar ha förlängt får de börja prestera. Mange är en skugga av sitt forna jag och Hävelid, trots att ingen håller med mig, slarvar nåt enormt och skapar på egen hand en handfull vassa chanser för våra motståndare varje match
Om Hävelid håller jag inte med, han är stabil. Att han varit inne på många mål i BP är inte så konstigt eftersom han spelar hela tiden i den spelformen. Mange är inte bara en blek skugga av vad han var en gång i tiden. Han är dessutom kapten, och det förpliktigar. Ge hans "C" till Seb och sätt nr 7 på läktaren omgånende. Här är vi rörande överens.
Musse (74a) - sista säsongen i Cluben. Musse var snudd på slut redan förra säsongen
Det gör ont, men det är nog sant. Fan, jag älskar #51, men bäst-före är nog passerat tyvärr.
Hlavac och Hlinka (76or) - kommentar överflödig. Lär göra sina sista säsonger i LHC oavsett vilken serie vi spelar i nästa säsong
Hartigan (77a) - började bra men visar nu att han är en nödlösning som inte lär spela vidare nästa säsong
Honken (79a) - mister 0+0 och -10. Say no more
Instämmer!
Petterström (82a) - två ynka poäng av landslagsmannen och en säsong som lagets värsta målsumpare i ryggen
Andersson (82a) - en stjärna med två år kvar på kontraktet. Tack och lov bänkad!
Arlbrandt (82a) - kan inte skapa något själv. Behöver få ALLT serverat för att öht vara till någon nytta
Persson (85a) - nästan osannolikt värdelös. Bara bort!
Nu räknas kanske inte Lindhagen som "mellangammal" men han ska med på den här listan. Bort! Att han är egen produkt är helt oväsentligt. Han väger för lätt och bidrar inte med ett skit.
Och gällande Hävelid, ja, han är en av våra bättre backar vilket i dagsläget inte säger ett skit. Slarvar ändå för mycket och med tanke på vad han bör vara för LHC får även han ett fett IG den här säsongen enligt mig.
Vi ser uppenbarligen hockey på väldigt olika sätt. I min bok är det bara Hävelid, Söderberg och Norrena som får godkänt så här långt in på säsongen. Jämtin har tappat för mycket på slutet för att nå till "G".
Och innan du börjar gasta om mitt godkännande av Norrena. Han är fyra i målvaktsligan trots att han spelar i ett av seriens absolut sämsta lag. Han är flera gånger den som räddat poäng åt oss. Och så länge han släpper in 1 mål på bortaplan och 2 på hemmaplan (även om de är billiga) så vägrar jag gå med på att det är finnens fel att vi förlorar matcher. Utespelarna ska kunna göra tillräckligt med mål för att vinna såna matcher. Det kan de inte, och det är därför vi torskar.