Det är bra att det slutligen verkar hända något ordentligt. Samtidigt är det för jävla tråkigt att det ska behöva bli så här. Visst, jag kunde låta bli att skriva alls när jag är irriterad, men man måste ju få ur sig saker någonstans. Helst vill man ju att alla ska lyckas. Både klubbledningen, tränarna och spelarna. Men det funkar inte så.
Både Åkerman och Säcken vet om att de lever i en värld där resultatet är allt. Båda har varit sjukt misslyckade i sina roller och inte presterat det som förväntats. Men det är just i sina roller de inte funkat. Därför vill jag inte se några sågningar av deras personligheter. Inga fula påhopp. Det räcker med att konstatera att de inte klarat av att göra sina jobb ordentligt. Gott så. Den ena är borta, den andra är det förhoppningsvis innan pucken släpps imorgon.
Nu tror jag ingen av dessa båda herrar har några som helst problem att förstå det här. Jag är inte lika övertygad om att klubbens ledning förstår det. "Vi skulle uppskatta stöd" står det på Facebook. Det tolkar jag mest som ett "vi vill att ni köper biljetter, hejjar på laget, och ger fan i att kritisera vårt arbete". Det funkar dessvärre inte så. För, som sagt, det är bara resultatet som räknas.