Fluebuy wroteNeeeeej, Majesky är för gammal. Jag vill se en back som kan behållas även nästa säsong om det går bra.
In med Popovic!!
I den bästa av världar skulle vi hitta en 21-årig stor och elak defensiv som inte kostade så mycket. Gärna med mycket rutin också. Inte så lätt att hitta är jag rädd. Popovic är inte så mycket yngre än Majesky och med Ivan vet LHC (och Per Ledin) vad vi får. Vi vet dessutom att Popovic är svindyr. Dessutom hoppas jag att Albin får fortsätta spela och etablera sig i ligan ordentligt. Då kanske han är fullt tillräckligt som obehagligt defensivt ankare nästa säsong.
@[raderad]
Beaudoin var det väl ändå inget fel på? Troligen seriens bästa fjärdekedjespelare det året han var här, och han jobbade alltid stenhårt. Med mer speltid i Rögle så blev han ju en av deras viktigaste spelare.
Dessutom är det inte så konstigt att tjeckerna får "skit som vanligt". De tjänar mer än dubbelt så mycket som Lindhagen, Holmqvist och Petterström gör tillsammans. Då ska de fan i mig leverera också. Jag är faktiskt mest trött på Hlinkas spel i PP. Finns det någon center med långsammare passningstempo i PP?
Sen håller jag med om att Säcken borde få packa (det har jag tyckt sedan i april). Nu lär det dessvärre inte hända. Och då är jag helt inne på Stolpskottets linje med att transatlanter tillför vinnarskalle och attityd. Vill du ha exempel på det så tycker jag Matt Murley, Shane Willis och Dave Archibald räcker...