Fluebuy wroteÄr inte Mark Popovic 29 år medans Majesky är 35? Det är väl enligt mig en ganska stor ålderskillnad?
My bad! Jag fick för mig att Popovic var 33. Sorry.
Jag tycker dock ändå att Majesky är en bra lösning i det här läget. Till nästa säsong är det en annan sak. Pengar lär ju fortsätta ramla in för uthyrningarna. Då kan man kanske plocka in Popovic...
@BK Robbi
Du är som vanligt klarsynt. Åkerman, Persson och Mange ligger alla risigt till i plus/minus (och då har Mange ändå varit inne på många mål framåt). Erik Andersson gör inga rätt över huvud taget och jag tror som sagt att stabilitet på backsidan behövs. Högsta prio borde dock vara en Brandon Convery-typ som gör mål bara han kan se lite nät (lite som Hlavac första säsongen i LHC). Men såna finns knappast på marknaden den här tiden på året.
Alltså får det bli en energiinjektion i form av Hartigan. Något jag inte tycker är fel alls nu när det är som det är. Majesky kan jag inte vara objektiv inför eftersom han är en så stor personlig favorit.
Vad gäller Säcken så undrar jag om han inte fått tänka om vad det gäller att städsla de offensiva krafterna. Och har han gjort det så är det bra. Sen är jag inte övertygad om att han kan lyfta laget ur den här svackan i alla fall, men han får väl matcherna kring jul på sig. Ser det likadant ut då så måste det bli tack och hej.
Hur som helst så kan vi nog räkna med att Hartigan och Majesky är på ingång eftersom AB brukar ha en jävla förmåga att få fram information. Kanske agenterna som tjänar lite extra deg på mediatips?
Som jag ser det så står vi då med rätt många överflödiga backar. De ordinarie i ett läge där Majesky är tillbaka måste ju bli Hävelid, Mange, Dahlbeck, Bäckman, Lorentzon och Majesky. Persson sjunde. Alltså kan vi skeppa Andersson och Åkerman.
Det ska bli intressant att se vilken/vilka forwards som får kliva av. Gäller det centerpositionen så är Lindhagen eller Holmqvist givna kandidater. Sebbe offrar jag inte för all fisk i Göteborg.