Givetvis ger man Säcken fullt stöd så länge man inte hittat nåt annat men argumentet att det inte finns något på marknaden håller jag inte med om.
Jag vet att alla inte gillar BÅG men om Säcken är en coach som historiskt sett gjort halvdana lag på pappret till bra lag på isen med en gedigen defensiv, så är Bengt-Åke Gustafsson en som visat att han kan hantera favorittippade lag och få alla att dra åt samma håll på kort tid.
Han kanske är dyr men 1) hur mycket dyrare blir det att missa slutspelet eller, ta i trä, åka ur och 2) Ska man ta in en spelare av klass som det är snack om nu kostar det säkert minst lika mycket och lär inte påverka laget lika mycket som ett tränarbyte skulle göra.
Bengt-Åke bor på pendelavstånd och skulle säkert tycka att det vore en härlig utmaning då det finns en sån potential i laget. Jag hoppas att Hemlin har kontaktat honom och kollat läget åtminstone. Det finns givetvis ingen garanti för att BÅG skulle lyckas, men i det här läget måste ju nåt ske, och en panikvärvning av nån avdankad utlänning som inte är önskvärd i andra klubbar och bara letar efter en fet lönecheck är ingenting som kommer att lyfta det här laget.