Inget att anmärka på att de spelarna försvinner. Att Zacke skulle gå visste ju alla och han är ju den enda som LHC aviserat att de ville behålla. Övriga tackar vi för gott arbete.
Trist med Bagarn men givet hans 2 senaste säsonger krävs det nog en resa upp till Timrå för honom igen för att komma tillbaka till sitt gamla spel. Han har det ju i sig och jag kan inte förstå varför det inte funkar. Bagarn har nog ledningen fått köpa ut misstänker jag.
Vad gäller Tolsa så hade ju han kontrakt. Är helt övertygad om att Frölunda tog över det avtalet rakt av.
Nu vill jag ha in speed i laget på forwardsidan. Vi behöver snabba spelare som kan anpassa sig till den moderna hockeyn.
Av de nyförvärv som det ryktas om så tycker jag det känns kanon. Unga killar (förutom Åkerman) som har bra utvecklingspotential och som kan bidra framåt. Kryddar vi detta med Pajen så ser vi ju livsfarliga ut.
Förutsätter dessutom att Musse tar beslutet att lägga av. Iår har det varit smärtsamt tydligt att han inte har tempot längre. Att tappa både Pihl och Musse samma år kommer kännas riktigt tungt med tiden har helt enkelt hunnit ifatt dem 🙁
För första gången på många år har vi ju dessutom 3-4 unga forwards från J20 som aspirerar om en plats i laget. Nermark har väll bäst chans men både Ottosson och Wahlqvist har visat att de kan gå in och göra ett gott jobb de matcher de har fått. Ska bli väldigt spännande att följa dessa killar nästa år.
Är det bara jag som är oroad över att Dahlbeck ska sticka över redan nästa år? Han har ju varit helt ordinarie och planerar kanske att ta bakvägen in i NHL via AHL spel en säsong. Han skulle givetvis må mer än bra av att stanna hos oss ett år till men jag har lite på känn att han sticker. Snacka om fynd på den killen btw. Inte ens nån i Växjö trodde att han skulle bli nåt och nu får han göra debut i 3:-.. starkt scoutat av Hemlin och alla andra inblandade!