Firsov wroteVisst kan vi förlåta mannen som ser ut som en blöt tennisboll i fejset.
Inte en chans!
@[raderad]
Ja, det är ett seriöst rykte. Jag har inte lyckats få bekräftat om ngt är helt klart eller inte, men att han är på gång har jag en trovärdig källa till.
Vad gäller backsidan så ser jag gärna att någon från ungdomsleden får chansen, men också att vi måste ha in något stort och elakt. Det är rätt mycket muskler och attityd framför mål som försvinner med Pihl och Melichar. Vi kan inte bara ha 75-kilosbackar även om dom är tekniska...
Men så här: Ekbom, Pihl och Melichar försvinner. Om det inte sker några ytterligare förändringar på backsidan så bör det ju räcka med 1 defensivback och något mer nyförvärv. Kompletterat med att ge någon yngling chansen.
Tilläggas kan att jag är ganska säker på att Säcken odlar ett klimat där det finns utrymmer för juniorer att visa framfötterna. Men då gäller det att göra det när chansen kommer. Det gjorde Dahlbeck, därför spelar han med A-laget. Här handlar det inte om att få chanser utan att ta dom.