BK Robbi wroteOch vad menar du egentligen med "Som man bäddar får man ligga"? Vad ska LHC göra anser du? Säga blankt nej till fortsatt utlåning, och istället se dem ta nästa plan över atlanten? Vad tjänar LHC på det?
Jag vet inte vad som ska göras. Det finns andra som har bra betalt för att lösa sitsen man satt sig i. Nu förbehåller jag mig rätten att kritisera ett beslut som jag aldrig gillade och som visat sig skapa enorma problem med uthyrda spelare som man inte kan ta tillbaka. Dels för att de själva gärna vill tjäna massor med pengar (det ifrågasätter jag inte) och dels för att LHC inte har råd. Jag har givetvis ingen patentlösning på problemet, men jag behöver inte gilla det ändå.
Det fanns en tid när allt pekade uppåt för LHC. Ny hall, mer publik, sponsorerna strömmade till, verksamheten och därmed budgeten expanderades år från år. Sedan kom, av olika orsaker, lite bakslag. Nyhetens behag var över, publiknisttet minskade, lågkonjunktur och finanskriser gjorde sponsorerna mer njugga med pengar. Det har i min värld aldrig varit en fråga om att det här skulle komma, utan bara när.
I din uppräkning missar du något väldigt, väldigt väsentligt. Vi har inte tagit ett SM-guld. Ett guld 06/07 eller 07/08 hade skapat en andravåg i hypen, det är jag väldigt övertygad om.
Resterande del av ditt inlägg (jag skippar ett långt citat) håller jag helt med om. Hela organisationen måste genomlysas. Inte minst sättet som spelare scoutas på.
@Asplund
Skit behöver du inte få. Jag kan ju bara tala för mig själv när jag säger att jag aldrig mer vill se Junland i LHC.