Kapten Duck wroteFrågan är ju bara hurvida dom spelar som artister eller ej.
Tack vare denna säsongs artistkontrakt så får de ändå inte ansluta förrän i mitten av oktober om de blir kvar även nästa säsong. :x
Vad det gäller Bagarn har han inte varit så bra som man hade hoppats, men tycker ändå han var som bäst under dec/jan då han bildade line med Lindhagen och Molinder.
De tre tillsammans med Petterström, Karlsson & Ylven är i mitt tycke de jag helst ser i en 3-4 line. Sedan att man fyller ut med juniorer vid behov.
Spelare som Ottosson/Dahl & Wahlqvist kanske man kan låna ut till allsvenskan och kalla hem vid behov. Tar t.ex. Vita Hästen klivet upp kanske alla tre kan gå på lån dit, hade varit intressant att följa iallafall.
Sedan finns ju även yngre intressanta spelare kvar i juniorleden som även går att kalla upp vid behov.
De tre jag sätter ett litet frågetecken för som står med kontrakt även kommande säsong är: Tolsa, Honken & Håkanson.
Tolsa känns som den spelare av dessa tre som känns mest aktuell att bryta med, och troligtvis lär väl Frölunda ta tillbaks honom med öppna armar? De behöver spelare som Tolsa och jag tror inte han skulle tveka en sekund om han fick möjligheten att återvända hem till Göteborg.
Honken däremot känns allt mer som en riktigt nyttig truppmedlem och är väl inte heller alltför dyr, tror han blir kvar. Han bidrar iallafall med en hel del och jag gillar att han står upp för sina lagkamrater.
Håkanson har tyvärr inte varit speciellt framgångsrik i sitt spel denna säsong och blir inte yngre, ett bra slutspel kan däremot rädda honom lite. Men det han fått uträttat denna säsong har tyvärr kostat mer än det smakat. Som många redan varit inne på så skulle kanske en roll inom föreningen vara att fördra till kommande säsong?
Vad det gäller Pajen till HV är det väl bara lösa rykten efter en artikel med Stillman där han säger att intresse finns från HV's sida? Har svårt att se Pajen med familj ska lämna Linköping och börja om på nytt, skulle väl vara om man fick ett riktigt riktigt bra erbjudande. Men har svårt att se att någon elitserielag ska kunna erbjuda så pass mycket mer än oss.
Dessutom har inte jag fått bilden av Persson att han skulle vara en man som inte står vid sina ord.