Som det ser ut nu, om dessa tre är klara, så ser mina önskningar ut att gå i uppfyllelse 🙂
Vi måste självklart ha kvar H&H även med dessa tre för att detta ska innebära en förstärkning av truppen. Hlinka är bättre än Arlbrant, Hlavac är bättre än Söderberg eller Figren. Dessutom tappar vi Zacke så jag har väldigt svårt att se att dessa tre värvas som ersättare för dem. Ledningen planerar väll för att spela ES 2012-2013 oxå hoppas jag..
Vi har iår saknat offensiva spelare och när vi dessutom tappar Zacke så tror jag Hemlins prio varit att skapa en bredare kärna med spelare som kan producera poäng. Arlbrant och Söderberg har bevisat att dem kan producera i ES medan Frigren gjort ett bra JVM och har klar potential att bli en bra producerande spelare.
Med dessa tre, och tjeckerna, så tar jag för givet att vi säger upp kontraktet med en eller två befintliga spelare plus att vi tappar Zacke och släpper Ulmer. Om jag får välja helt själv så skulle jag släppa Tolsa och Bagarn/Honken. Jag tror dessutom att det finns en risk att Musse slutar spela hockey. Han har det ordentligt tufft med tempot och har ju drabbats av en hel del skador de senaste åren. Bättre att han kliver in i föreningen och tar en roll där.
Om Pajen aviserar att han vill hem så tror jag ledningen skakar fram pengar utanför den normala budgeten. Detta kan väll lösas på olika sätt ex. genom ett längre kontrakt där lönen ökar år 2 (som DIF med Marcus Nilsson) alt. hittar sponsorer som går in och tar delar av lönen. Värvningen av de tre ovan spelar nog därför ingen roll vad gäller Pajens vara eller icke vara i Cluben.
Detta bör dock innebära att vi lägger marginellt krut på backsidan iår. Jag ser gärna en offensiv rightback till i laget. Åkerman absolut men kan man hitta en yngre spelare som lyckas växa likt Fäldt i Luleå så går ju även det bra. Utöver detta skulle jag vilja se en stor back som ersätter Melichar och accepterar en 6-7 back roll.
Jämtin-Hlinka-Hlavac
Arlbrant-Pajen-Söderberg
Figren-Karlsson-Petterström
Molinder-Lindhagen-Lauman
17/18 forward: Honken/Bagarn, Ottoson/Nermark
På forwardsidan ser det riktigt lovande ut med dessa laguppställningar. Vi har två klockrena offensiva linor och en tredje som kan producera. Fjärde är även den bra.