@Rob!
Jag förutsätter, tvärtemot dig således, att Junland över huvud taget inte är aktuell för LHC. Även om han skulle vilja själv, vilket jag starkt betvivlar, så räknar jag med att Clubens ledning har kurage nog att inte ha med honom att göra. Då finns det andra backar.
Ekbom försvinner, och kan ju inte vara alltför svår att ersätta med en yngre back på tillväxt. Melichar blir väl troligen inte heller kvar och som jag sagt tidigare så tvivlar jag på att Pihl spelar ytterligare en säsong.
Då har vi följande att tillgå: Mange, Hävelid, Andersson, Dahlbeck, Persson. Lägg därtill att jag gärna ser minst en yngre back som spelas in under säsongen (har ju funkat klockrent med Dahlbeck). Då saknas det storlek, styrka och elakhet och det får vi troligen värva in utifrån.
Dessutom vore det ju inte fel med ytterligare en back som kan skjuta, gärna en rightare. Vi måste har mer dynamik i PP, där vi idag är helt sönderlästa eftersom alla motståndare vet att Mange ska sättas upp på skott. Å andra sidan kan den högerskytten lika gärna vara forward som roterar upp till blå i PP.
Notera att om Zacke lämnar så tappar vi den enda högerskytten vi har i den ordinarie forwardsuppsättningen (förutom Ulmer, men honom har jag redan räknat bort). Det är ju inte så bra eftersom det hämmar framför allt spelet i numerärt överläge.