Bjaffan1 Väl skrivet inlägg och jag tror att det är många på det här forumet som delar känslan.
CJS, som förtjänt fått en hel del hyllningar, har i flera sammanhang påtalat hur viktigt det är att sticka ut i kommunikationen för att slå igenom bruset.
Att inte göra någonting kan inte vara en del av den strategin.
Så frågan är ju vart det brister? Finns det inte samsyn mellan KD och kommunikationsansvarig? Sker kommunikationsarbetet effektivt sett till förutsättningarna? Är marknadschef Bergvall inne och syltar till det?
En tydlig skiftning som skett under sommaren/våren är marknadskommunikationen.
Fokus har legat på att marknadsföra att samarbetspartners har tecknat avtal, snarare än att profilera och göra djuplodande intervjuer med nyförvärven. I och med att LHC’s egen bilaga innan säsongsstart dessutom är nerlagd sen ett par år tillbaka, ger oss väldigt få möjligheter att lära känna spelarna.
Att vara ensam på kommunikationssidan i en SHL-förening, där man förväntas göra samma jobb som konkurrenterna som har 3-4 anställda, är helt orimligt.
David och Linkin gjorde ett bra jobb förra säsongen när de kom in och avlastade, men den kommunikationen var “extra” grejer och inte sånt som går in under hygienfaktorer. Ska LHC växla upp, då behöver man anställa minst 2 personer till, varav 1 person bör vara 100% dedikerad åt sportbevakning av herr, dam och junior och 1 person 100% dedikerad till att producera content för sociala medier.
Då kommer man kunna ligga steget före och dessutom understödja andra avdelningar för att öka intäktsflödet.