Kjeppkinesen Dåligt före jul och nyår och rätt så bra efter jul och nyår. Säsongen 23/24 var vi ju svinbra i andra och tredjeperioderna och vände hur många matcher som helst. Då var Sebbe fystränare. Har han blivit sämre sedan dess menar du?
För att jag ska kunna bedöma om vår fys inte håller tillräckligt hög nivå behöver jag veta om fysvärderna är sämre än våra konkurrenters.
Ett 15 sek klipp och förra säsongens andraperioder är helt enkelt inte tillräckligt med bevis för att kräva Sebbes avgång för tillfället.
Är på sätt och vis enig med dig Kjeppis. Samtidigt:
Sebban blev spelarutvecklare 2021, vi har inte blivit särskilt mycket bättre sedan innan dess. Vad baserar jag det på?
Dels har vi det mest självklara: Fortsatt kräftgång från 2021-2026 med att hamna på en 11:e eller 12:e plats förutom 23/24.
Cluben har lyft på väldigt många stenar och bytt ut folk till höger och till vänster sedan dess.
Samtliga tränare vi haft sedan säsongen 20/21:
20/21: 7 st, Bert Robertson, Åkerman, Daniel Eriksson, Martin Dendis (skills coach), Niclas Hävelid och Jonas Fransson.
21/22: 2 nya tränare-Östman o Dahlgren (Hävan och Fransson kvar).
22/23: 2 nya, Jakobs och Micke Vernblom (Östman o Dahlgren).
23/24-en ny in: Arla
24/25- endast en in: Ante Karlsson.
25/26- 3 nya: Musse Håkansson, Mange Johansson och Mathias Zackrisson.
Totalt: 17 st tränare, under en 5 års-period
Sportchefer som bytts ut sedan 20/21: 3 st, Pajen, Jakobsson, Mårtensson).
Och rotationen på våra spelartrupper har varit enorm sedan 20/21, av naturliga skäl.
Varför har alla blivit sparkade förutom just Sebban om man nu ska vrida och vända på alla stenar under alla dessa säsonger?