Kjeppkinesen Att vi har sparkat 14 sportchefer och 88 tränar
I see what you did there…
Jag tycker ungefär som du att vi inte vet tillräckligt för att ha en åsikt om Dennes kompetens. Däremot tyckte jag det var fel att ta in honom i den rollen när man gjorde det baserat på att han aldrig jobbat med det tidigare. Han har tränat själv hela sitt liv, men har han kunskapen om hur han ska träna andra? Vilka utbildningar har han? Han kanske är kompetent, men jag kommer ihåg att jag fick en dålig känsla direkt. Att vi återigen (potentiellt) rekryterat innifrån istället för att hitta någon med bevisat bra tidigare resultat.
En annan sak är - och det här är bara en känsla - att vi haft mycket skador senaste åren. Jag vet inte om vi haft fler skador än tidigare, men så är känslan och om det stämmer, finns det någon korrelation mellan fysträningen och skadorna?