Kul att de pratar lite mer om LHC i Sanny och Svensson idag. Sanny gör ett halvhjärtat försök att sätta ihop kedjor dock. Ehn har spelat center sedan omgång tre i princip och han har inte koll på det.

Sanny gillar dock vårt offensiva spel vilket jag håller med om, tänk om PP kunde bli lika bra…

MrNebbiolo Ja vårt PP är vår ömma tå, vi får väl hoppas att det kommer att lossna snart. Vi har ju ett gäng poängplockare så nog skulle de väl kunna näta när vi är en mer på plan.

Nils

Speciellt viktigt för Hulta, syns att det tär på honom när PP vacklar, hoppa han kan få igång det på torsdag.

MrNebbiolo Sanny gillar dock vårt offensiva spel vilket jag håller med om

Ja, det har faktiskt krupit lite under radarn men faktum är att vi skapar i 5 mot 5 som ett topplag. Tyvärr släpper vi till mest av alla också i 5 mot 5 vilket gör att netto förväntas vi släppa in mer än vi förväntas göra framåt.

Kanske är Jakobs som slutligen fått igenom sitt Oskarshamnstänk med öppna svängdörrar och Hawaii.

När släpper Sam truppen? Fan sitter som på nålar, sjukt viktigt att inte Fanten och Högga är med. Tyvärr rätt säker på att Högga är med hoppas Fanten slipper.

Barry_Carlisle

Redan lyssnat men tyckte Sanny var dåligt påläst om Ehn och Strandberg. Han landar dock i ungefär samma kedjor som jag satt upp också. Han slutar ändå med 41-25-13 även om han vill behålla 19 där i början men inser sen att 19 får flytta.

MrNebbiolo ändå överraskande mycket positivt om LHC i det avsnittet.

41-25-13 ger väldigt mycket defensivt jobb till Bystedt. Men det kanske han klarar av. Det är den enda kedjan Greco kan gå in i utan att förstöra för mycket känns det som.

Ingen Högberg men såklart tar han med Fanten, fattas bara att han blir skadad nu…

Snacka om att våra finansiärer höjer vår lönebudgeten ordentligt. 58 millar enligt höken, utan våra finansiärer med 10 millar är vi nere på 48 och går från 2:a till 11:e plats i löneligan

LaumannBingo Snacka om att våra finansiärer höjer vår lönebudgeten ordentligt. 58 millar enligt höken, utan våra finansiärer med 10 millar är vi nere på 48 och går från 2:a till 11:e plats i löneligan

Inte en chans att vi har SHL:s näst dyraste trupp. Hökens uppskattning måste vara flera miljoner fel.

Lukkinen Ja det hade varit intressant.

Samtidigt förväntar jag mig inte annat av klubben. Högre lönebudet = högre krav & större misslyckande om man inte kommer högt upp i tabellen

Bekvämare att hävda att man har en låg budget för att minska pressen.

Samtidigt säger höken (man får ta det för vad det är) att när sportchefer reagerar och blånekar är det ofta nära sanningen

Kjeppkinesen Han säger att det som gör att vi hamnar så högt är för många spelare med ”för hög lön” sett till vart dom är i hierarkin. Nämner spelare som Gallo, Nyberg, Strandberg bland annat

Ju mer jag kollar på hans utlägg om löner i LHC känns det rimligt. Kan säkert vara nån miljon för mycket men det håller oss fortfarande i toppen

LaumannBingo Han säger att det som gör att vi hamnar så högt är för många spelare med ”för hög lön” sett till vart dom är i hierarkin. Nämner spelare som Gallo, Nyberg, Strandberg bland annat

Jo, jag hörde det. Och det är väl ett rimligt antagande. Men att vår trupp skulle vara dyrare än Frölundas och HV:s har jag väldigt svårt att se. De båda klubbarna, liksom FBK & Växjö mfl, arbetar mycket med sign ons och andra förmåner så som jag förstått det, och den kostnaden syns ju liksom inte.

Nu sitter väl inte jag på några hårdfakta kring vad varje person i Cluben tjänar. Men det jag vet är att höken var ute och cyklade med sin uppskattning på minst två spelare i sin utläggning som han släppte på sin Twitter, och har man fel på två så har man säkert fel på flera.

Möjligt att det är en ren och skär försvarsmekanism som går igång hos en själv när man får höra att vi ligger så högt i löneligan. Men om jag plockar ur mitt LHC-hjärta för en sekund så är jag fortfarande tveksam till att Hökens uppskattningar stämmer.

Kjeppkinesen Möjligt att det är ren och skär försvarsmekanism som går igång hos en själv när man får höra att vi ligger så högt i löneligan. Men om jag plockar ur mitt LHC-hjärta för en sekund så är jag fortfarande tveksam till att Hökens uppskattningar stämmer.

Låt nu Svensson få leka expert när han tror att han kan. Det är bara att skratta åt det hela.

Vem fan bryr sig om vad han tror 😂 😂 😂

Nils leka expert ? Skulle säga han e absolut en av Sveriges mest insatta person inom värvningar löner mm. Och som han säger e de våra 2-3 kedjor som e alldeles för dyra.