danme wroteDet visades tragiskt nog under CHL-matcherna förra året som hade klart begränsat med besökare, detta trots att de ingick i företagskorten. Somliga menar att det är rivalitet mellan lag man vill se och visst det är en viktig, men inte avgörande, ingrediens anser jag.
Jag håller med dig i frågan om rivaliteten, viktigt men inte avgörande. Tror dock att 86:an har en poäng i att CHL antagligen skulle behövt köras ett eller ett par år för att bygga upp intresset. Själv tror jag också att det är en prioriteringsfråga. Många, även säsongskortsinnehavare, hinner inte med fler än de 55 grundseriematcherna + ev slutspel. Det finns ju trots allt annat att göra än att gå på hockey... Eller? 8)
Tyder det på bristande genuint hockeyintresse eller handlar det om något annat?
Det är säkert en del av förklaringen. Men man får då också jämföra rätt saker. Många resonerar kanske som jag dvs prioriterar hem/barn/något annat före en betydelselös match (t ex gårdagens) för att använda tiden till de matcher som faktiskt har betydelse, dvs Clubens tävlingsmatcher. Vad säger det om "genuint intresse"?
Hur definerar vi "genuint intresse"? Inkluderar det att springa på dam-matcherna också? J20-matcherna? Jag har sett betydligt fler J20-matcher än A-landskamper live, och om jag hamnar i ett läge där jag måste välja på en betydelselös landskamp mellan Sverge och Ryssland, eller en J20-match av betydelse så väljer jag J20 varje dag i veckan. Måste jag välja på att gå på dam-hockey eller göra något annat, så gör jag något annat... Vad säger det dig om mitt "genuina intresse"?