danme wroteNu var det ju visserligen en hel vecka mellan hemmamatcherna i elitserien för LHC, så det är ju inte så att hockeyschemat har varit direkt proppat.
Om man som jag ser alla bortamatcher så går det ju några timmar till det också...
Och i ärlighetens namn - en match mer eller mindre under en säsong; hur mycket tid stjäl det egentligen?
Tillräckligt för att jag ska tycka att jag har annat att göra. För mig är det stor skillnad i prioritering beroende på om det är tävlingsmatch eller tränings-/jippomatch.
Du har helt rätt i att det är en prioriteringsfråga. Men av någon anledning så lågprioriteras alltid event som inte är elitseriematcher ner - oavsett om de är minst lika bra underhållning eller ej, ex CHL.
Det där med CHL tycker även jag är lite skumt att det inte genererade större intresse. För övriga saker, dvs betydelselösa jippomatcher vare sig det är LHC eller Tre Kronor, så tror jag att jag klargjort min inställning ganska tydligt.
Sen tror jag visserligen att man som åskådare kan få ut något av samtliga de typer av matcher du räknar upp - men inte alltid. Men då ska man komma ihåg att inte heller elitseriematcherna alltid är så värst underhållande - ex hela förra säsongen...
Det kan man säkert, men jag tycker din jämförelse haltar. För visst var underhållningsvärdet lågt många gånger under förra säsongen, men matcherna gällde ändå något mer än bara uppvisning.