HlinkaHlavac Riktigt så svart eller vitt kanske det inte är när det gäller att välja HG.

Finns ju rätt många parametrar som spelar in i det valet

Hotspurs ja, så är det…. Men det här rör egna som har erbjudande från LHC men väljer andra föreningar. Sen är det flera som sökt sig till LHC men inte kommit in. Faktum kvarstår dock, vi förlorar egna produkter vi önskat behålla.

Jocke Örebro? Dom verkar ju locka en jävla massa talangfulla spelare till sitt HG.

Exakt! Vilket upprör…. Många andra föreningar. De och Rögle…. Lockar med diverse förmåner… HG-intaget har börjat bli mycket fulspel…

Sillen HG-intaget har börjat bli mycket fulspel…

Inte så konstigt egentligen när paybacken kan bli billig kompetens i A-laget eller till och med 4-5 miljoner i ersättning om det skrivs NHL-kontrakt. Finns det kryphål kommer utnyttjas så om det körs med fulspel är det upp till förbundet att stävja genom tydligare regler. Lite som i NCAA där mutor eller ens antydan till mutor bestraffas stenhårt.

Har vi bytt tränare igen😜

ifrån aftonblaskan ikväll

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MoVenm/mats-wennerholms-kronika-efter-linkopinghv71-i-shl

……….Publiken stormtrivs och slipper gå hem besvikna.Det här var andra gången det var utsålt – 8 190 – den här säsongen och östgötarna har tagit ett rejält kliv även i publikligan.De ligger trea även i den tabellen bakom Frölunda och Färjestad och har ökat sitt poängsnitt med 634 åskådare per match till fina 6 679.

Det är bara att applådera ett storartat jobb av sportchefen Peter Jakobsson och tränaren Kalle Östman.

alfie Finns det kryphål kommer utnyttjas så om det körs med fulspel är det upp till förbundet att stävja genom tydligare regler.

Inget fel på regelverket, däremot efterlevnaden. Så du är inne på det, kraftiga straff

Jocke Ska ha byta tillbaka till vårt HG? Optimism är inte fel, men lite realism är aldrig fel det heller.

Så länge det inte är toxisk positivitet. 😏

Får upp mycket konstigt från diverse kategori C-folk i mitt twitterflöde, framför allt från gårdagens match. Det kanske beror på andra hockeypersoner jag följer men fasen vad det mäts k*k och tjafsas…

När kommer toppformen?

– I slutspelet. Eller så fort som möjligt. Det är lite synd att det hackar så mycket med vårt spelschema just nu. Jag behöver så mycket tid på isen jag bara kan få för att komma tillbaka i fullt slag, säger Ljungh inför torsdagens möte mot Örebro.

Ljungh behöver alltså 24 matcher för att hitta toppformen 😂

Kallzon

Spyr på det där. Hoppas innerligt att man både från WL och LHC är extremt tydliga med att man inte associerar med sådana personer och grupper. Både utåt och internt.

Jag hittar ingen PK efter matchen igår, någon annan som gjort eller gör det?

4 dagar senare

Wennerholm betygsätter sportcheferna i SHL.

Peter Jakobsson, Linköping Betyg: 5 av 5 plus

Kommentar: Fick kicken från Färjestad säsongen 2021-22 och det var väl Linköpings lycka. På sina två år hos östgötarna har han vänt en hopplöst negativ trend i Saab Arena och byggt ett lag som är säsongens stora sensation. Det har väckt hockeyintresset i hela stan och det pekar uppåt både på läktarna och på isen.

Sitter och gottar mig åt hur extremt kassa alla så kallade “experter” är på att vara just “experter”. Varje försäsong är det samma visa. Några journalister drar diverse halvsanningar och frispel direkt ur röven medans alltihop ettiketeras som facit för hur det hela kommer att sluta. Nu blir Ek och Nilsson lite uthängda här men “experterna” på såväl Expressen som Aftonbladet var ju minst lika illa ute dom. Att Rögle vinner serien och Cluben får kvala har vi ju inte sett röken av hittills. Men vem vet, experterna har säkert en miljard ursäkter och förklaringar till att det blev just så. Synd då bara att man stuckit ut näsan så pass att man påstår “såhär slutar SHL 23/24”.

Vad tror ni, kniper Frölunda guldet som experterna fastslog?

“Jag har haft fel förut” Ja tro fan det är du sitter och tippar en hel hockeysäsong i augusti.

Är så less på skiten.