Absolut och dessutom är det bra om han fortsätter ställa krav men kändes som han och Klas hittat ett bra sätt att samarbeta också vilket är glädjande.
LHC i media
MrNebbiolo Ja Stålhammar, PJ och Östman måste tillsammans ha ett bra sätt att leda LHC, och jag håller med dig att de har hittat ett bra sätt att samarbeta som funkar utan att någon känner någon kliver på deras tå.
Mycket ruggdunk överlag nu. Glädjande att man äntligen befinner sig högre upp i tabellen och vinner mer konsekvent.
Mindre bra:
PJ behöver hitta ett sätt att låta unga lokala grabbar få chansen att spela i SHL med allt vad det innebär, J18 och J20 ska ha en kvot av egna talanger och dessa ska skolas in i A-lag så att dom är redo. Det ska vara tydliga penseldrag genom alla dessa lag. Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först. Det är sedan länge känt att när guldet ska vinnas så kämpar svenska spelare hårdare. Sista årens stora vinnare Växjö, Färjestad, Skellefteå mm har hemvävt och några utländska stjärnor som krydda.
PJ beter sig som en ny VD som gör kortsiktiga åtgärder för att maximera kortsiktiga vinster. Det är så man bygger luftslott. Historien är full av exempel. PJ är stockholmare först och främst, och går det åt skogen är han long gone. Mäki och Helber var att räkna med på ett helt annat sätt.
Hoppas Tony har den förmågan.
- Redigerad
PersonligaPersson PJ behöver hitta ett sätt att låta unga lokala grabbar få chansen att spela i SHL med allt vad det innebär, J18 och J20 ska ha en kvot av egna talanger och dessa ska skolas in i A-lag så att dom är redo. Det ska vara tydliga penseldrag genom alla dessa lag. Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först. Det är sedan länge känt att när guldet ska vinnas så kämpar svenska spelare hårdare. Sista årens stora vinnare Växjö, Färjestad, Skellefteå mm har hemvävt och några utländska stjärnor som krydda.
Det kräver ju dock att Föreningen har en bra ungdomsverksamhet som slussar upp bra spelare till J18/20 så ser det inte ut idag och det har jag svårt att lägga på PJ.
Man kan inte lyfta upp folk i A-laget bara för att utan dom måste klara av det också
Men har hört att förändringar är på g på ungdomssidan men resultatet av det visar sig ju först om ett antal år
PersonligaPersson Antalet spelare i LHC:s nuvarande A-lag som tidigare har spelat i LHC:s J18/J20 är inte mindre än 15 av truppens totalt 27 st spelare. Detta inkluderar båda målvakterna, majoriteten av backbesättning och ett flertal forwards. Kan du nämna en enda säsong där exempelvis Växjö i SHL har ett högre antal hemvävda spelare?
Har inga problem med att man ifrågasättar saker i föreningen men här har du nog missat att kolla upp fakta. Tycker man är på god väg att göra exakt det du efterfrågar, kryddar en egenproducerad stomme med spetsspelare utifrån.
Gick du på snapsen lite tidigt?
PersonligaPersson Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först.
Vilka egna produkter syftar du på här som skulle kunna gå in istället för våra importspelare?
Jag kan i viss mån köpa ditt resonemang om vi hade haft en stängd liga utan risk att åka ur. Men att vrida tillbaka tiden till hur det var på 50-60-talet fungerar ju tyvärr inte även om tanken är fin. Kanske skulle vara kul idé starta upp en liga där bara svenska spelare från egna leden vore tillåtna.
- Redigerad
Ööööööh?
Hemvävda Växjö.
Vann sina två först guld med halva laget, mer eller mindre, av utlänningar. Förr säsongen vann man med 10 utlänningar i trupen. Herr Evertsson säger “jag skiter i var dom (spelarna) kommer ifrån”. Att kalla det för att krydda anrättningen är väl detsamma som att spilla hela saltkaret i anrättningen.
Och så anklagar du LHC för att ha för lite egna spelare i truppen Kolla vår backuppsättning dom senaste 10 åren. Våra målvakter. Kolla vår backuppsättning den här säsongen. 5 st från dom egna leden. Våra forwards den här säsongen. 6 stycken som gått via våra egna juniorlag (då räknar jag in Russell och Gallo). Båda målvakterna den här säsongen, från våra egna led. Det som saknats är forwards som blommat ut i samma mängd som backarna, dock inte forwards som fått chansen.
Kommande årskullar ser inte lika talangfulla ut så kommande år kan bli svårare att fylla på med underifrån. Som nämnt ovan, det är inte PJs fel. Tror du han tackar nej till ett par snorbilliga junisar som kan gå in och göra ett bra jobb så han kan dunka stora tunga sedelbunten på flera spelare i klass med Bristedt, Vrana, eller varför inte Ejdsell?
Förresten. Inkluderar du Russel och Gallo bland “legoknektarna”?
PersonligaPersson Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först.
Bra och sakligt svar!
Meddelande!
Ber om ursäkt om folk stör sig men jag vet för livet är inte alltid kanon! Julen är inte legend för alla men vi som håller på LHC håller ihop!
Julen är inte världens bästa högtid för alla, mår du inte bra? Är du ensam den här helgen? Mina meddelanden är alltid öppna! Jag kommer svara dig! Skicka privat eller skriv bara här, tror vi är jävligt många här som känner samma sak! Vi kan tycka olika om saker men känner du att livet inte är topp kan vi här på forumet finns där!
Skriv till mig eller här! Vi är jävligt många som bryr oss! Vi är ett kollektiv som strävar mot samma mål och ingen kan göra allt men vi alla kan göra jävligt mycket. God jul alla här inne!
LaumannBingo Man kan inte lyfta upp folk i A-laget bara för att utan dom måste klara av det också
Så sant som det är sagt, som det ser ut just nu ska vi banne mig inte ha några egna i A-laget från juniorsidan utom ett mycket begränsat antal.
Förändringar ligger i pipeline. Hoppas på effekt av detta, men som du påpekar… det vi sår idag är inte moget skörda förrän om många år..
Jag gillar inte ”TÄVS” som vår slogan, eller rättare sagt sättet ”TÄVS” används i tid och otid. Något man bara slänger ur sig ”för att”
Men ditt inlägg är TÄVS på riktigt. Jag har turen att numera tycka julen är helt okej, men växte upp i en otrygghet som barn av diverse anledningar och då stod julen ut som en tid av osäkerhet och ångest.
Det du skriver är väldigt fint och betyder säkert mycket för många.
Idrott förenar!
LHC engagerar!
Bullen gör skillnad.
Bra gjort Herr Nebbiolo!!
MrNebbiolo fint vinarn! Och +1! Jag kommer garanterat va inne på bullen både 1, 2 och 10 ggr även på julafton. Bullen är en drog
Mycket bra @MrNebbiolo. De som inte fattar att det finns kärlek här inne kan dra vidare. Man måste ingenting på julen, vissa njuter och andra tar sig igenom det bara. Hoppas att vi alla får jubla ihop på annandagen!
Oavsett hur ni mår - önskar er en god jul
- Redigerad
MrNebbiolo mår du inte bra?
Vem fan mår bra? Sån privilegierad fantasy sysslar inte jag med. Om man inte lider så lever man inte.
Fint skrivet hur som helst. Känns bra att veta att det finns ett manligt bollplank att vädra sina känslor med om julskinkan smakar Brynäs.
- Redigerad
Niclas Hävelid nämnde en hand full framträdande i våra egna juniorled till Corren, som man ska hålla koll på framledes, jag tar med några namn nedan, från Corren:
"Arvid Westlin, forward (LHC J20, U19-landslaget), 18 år.
Har varit uppe och känt på SHL-spel. Gjort en bra och stabil höst i J20. Kraftfull spelare med ett bra skott. Intensiv. Väldigt bra fysiskt förberedd för att ta nästa kliv."
"Adam Aunes Johansson, forward (LHC J20), 18 år.
Satt på bänken i senaste SHL-matchen mot Leksand. Spelskicklig och duktig med pucken. Kan driva spelet. Han har bra tävlingsinstinkt tycker jag."
"Loke Krantz, forward (LHC J18, U17-landslaget), 16 år.
Stor, stark, med ett ruskigt skott. En avig rightare som går första året på hockeygymnasiet. Så han kommer behöva lite tid för att bygga på sig. Det är inte så lät att hitta stora rightare med ett bra skott. Han är ruskigt skicklig."
Ja dessa tre spelare skulle kunna bli A-lags spelare om ett år eller två, tyvärr har väl vi inga som knackar på dörren redan till hösten. I uppräkningen som du gjorde så får väl vi inte glömma Holmertz och Blårand som är också lovande A-lags spelare för framtida bruk. Så än än gång har vi fostrat spelare som kommer att ge avtryck i hockeysverige på hög nivå, men det kommer ta år innan vi får betalning för det underbara jobbet som våra junior coacher har gjort. Man får nog allt lyfta hatten för deras goda arbete, när våran akademi är en av Sveriges bästa på att utveckla juniorer.
- Redigerad
på Facebooksidan Östergötland köpes/säljes/bytes/ skänkes säljer nån Mats Gillatröm (är det ok att skriva hans namn? Tänkte för att hjälpa en sann supporter att hitta annonsen.) finns en snubbe som säljer sina biljetter, 10 st - inte jag. Jag ska gå!