MrNebbiolo ändå överraskande mycket positivt om LHC i det avsnittet.

41-25-13 ger väldigt mycket defensivt jobb till Bystedt. Men det kanske han klarar av. Det är den enda kedjan Greco kan gå in i utan att förstöra för mycket känns det som.

Ingen Högberg men såklart tar han med Fanten, fattas bara att han blir skadad nu…

Snacka om att våra finansiärer höjer vår lönebudgeten ordentligt. 58 millar enligt höken, utan våra finansiärer med 10 millar är vi nere på 48 och går från 2:a till 11:e plats i löneligan

LaumannBingo Snacka om att våra finansiärer höjer vår lönebudgeten ordentligt. 58 millar enligt höken, utan våra finansiärer med 10 millar är vi nere på 48 och går från 2:a till 11:e plats i löneligan

Inte en chans att vi har SHL:s näst dyraste trupp. Hökens uppskattning måste vara flera miljoner fel.

Lukkinen Ja det hade varit intressant.

Samtidigt förväntar jag mig inte annat av klubben. Högre lönebudet = högre krav & större misslyckande om man inte kommer högt upp i tabellen

Bekvämare att hävda att man har en låg budget för att minska pressen.

Samtidigt säger höken (man får ta det för vad det är) att när sportchefer reagerar och blånekar är det ofta nära sanningen

Kjeppkinesen Han säger att det som gör att vi hamnar så högt är för många spelare med ”för hög lön” sett till vart dom är i hierarkin. Nämner spelare som Gallo, Nyberg, Strandberg bland annat

Ju mer jag kollar på hans utlägg om löner i LHC känns det rimligt. Kan säkert vara nån miljon för mycket men det håller oss fortfarande i toppen

LaumannBingo Han säger att det som gör att vi hamnar så högt är för många spelare med ”för hög lön” sett till vart dom är i hierarkin. Nämner spelare som Gallo, Nyberg, Strandberg bland annat

Jo, jag hörde det. Och det är väl ett rimligt antagande. Men att vår trupp skulle vara dyrare än Frölundas och HV:s har jag väldigt svårt att se. De båda klubbarna, liksom FBK & Växjö mfl, arbetar mycket med sign ons och andra förmåner så som jag förstått det, och den kostnaden syns ju liksom inte.

Nu sitter väl inte jag på några hårdfakta kring vad varje person i Cluben tjänar. Men det jag vet är att höken var ute och cyklade med sin uppskattning på minst två spelare i sin utläggning som han släppte på sin Twitter, och har man fel på två så har man säkert fel på flera.

Möjligt att det är en ren och skär försvarsmekanism som går igång hos en själv när man får höra att vi ligger så högt i löneligan. Men om jag plockar ur mitt LHC-hjärta för en sekund så är jag fortfarande tveksam till att Hökens uppskattningar stämmer.

Kjeppkinesen Möjligt att det är ren och skär försvarsmekanism som går igång hos en själv när man får höra att vi ligger så högt i löneligan. Men om jag plockar ur mitt LHC-hjärta för en sekund så är jag fortfarande tveksam till att Hökens uppskattningar stämmer.

Låt nu Svensson få leka expert när han tror att han kan. Det är bara att skratta åt det hela.

Vem fan bryr sig om vad han tror 😂 😂 😂

Nils leka expert ? Skulle säga han e absolut en av Sveriges mest insatta person inom värvningar löner mm. Och som han säger e de våra 2-3 kedjor som e alldeles för dyra.

Vtown Jag håller inte med om han är en av de mesta insatta personerna i Sverige. Så där tycker vi olika, jag ser honom som en vanlig sportjournalist som tror att han har ett öga som ser mer än andra.

Jag ser det inte som enbart negativt om höken har rätt och att vi ligger högt upp i löneligan (om man samtidigt förutsätter att vår ekonomi tillåter det). Sen att vi kanske har fel spelare på lönelistan som gör att vi hamnar däruppe kanske är ett problem dock…

Åtminstone i fotboll innebär högt upp i löneligan högt upp i tabellen (Chelsea…ja, det finns undantag…)

Nils Så där tycker vi olika, jag ser honom som en vanlig sportjournalist som tror att han har ett öga som ser mer än andra.

Nja, “vanlig sportjournalist” vet jag inte om det är tillämpbart. Han är nog den skribenten/poddaren/experten som har bäst hit rate på värvningar i Sverige, i och med det borde han ha ett riktigt schysst kontaktnät och troligtvis även bättre insyn än många andra. Bara för att man inte råkar gilla honom eller gilla det han tycker så kan man inte bara sänka honom till Bergstens nivå när det gäller såna här frågor.

• Ndur svarade på detta.

exile82 Dessutom är han väl inte utbildad journalist, utan nån form av autodidakt (vilket för all del märks på den språkliga kvaliteten).

Ndur inte journalist alls, han startade som bloggare och har fått sitt jobb på XP just för att han är väldigt duktig på att få fram värvningar etc. innan de officiellt kommer ut.

Ndur Verkligen. Han är en fd supporter som med sin blogg, rätt kontakter och ihärdighet har lyckats snärja sig in i finrummet. Inte skolad inom vare sig hockey, “skrivkonst” eller journalism men det går inte att argumentera emot att han har väldigt bra koll, bättre än de flesta andra i hockeysverige.

• Ndur svarade på detta.

alfie Jag tycker också att han fyller en väldigt bra funktion i hockeymedia, och tycker att Sanny & Svensson är den överlägset mest lyssningsvärda hockeypodden.

Ndur

Kan tipsa om SargUt, även den är bra tycker jag.