MakeClubenGreatAgain Han låter Costmar spela. Och han misslyckades med Olle (hårt sagt kanske, men nog fan måste ambitionen varit att få förlänga med honom).

Vänta nu.. Jakobsson har absolut inget att göra med Costmars roll eller istid. Där är det isåfall tränarna som får sätta ned foten, bänka honom och eventuellt flagga för en utlåning.

Angående Olausson så var det ändå en harmlös chansning som kunde ha slagit väl ut. En väldigt billig lösning där man skrev ett smart korttidskontrakt just för att få känna på varandra.

I övrigt kan jag hålla med dig men just dessa två punkter känns felaktiga.

Finns det någon aktiv Tv4-kampanj för tv4 sport total?

Share to care isf.

Metallica

Yes!

Otydligt av mig! säkert i fel tråd också!

Det jag menade är inte costmars istid. Utan snarare att PJ borde ordna en utlåning eller lösa det kontraktet på något sätt. Men absolut, Klas spelar honom.

Ang Olle. Håller med dig att det var rätt att chansa. Det jag menade med misslyckande var väl ändå att lhc ville ha en förlängning men lyckades inte, Olle nobba. Om de fått Olle som en ”extra gubbe” till en billig peng så tror jag situationen med costmar varit bättre också.

Förstår att du reagera. Sorry slarvet.

Hoppas tydligare nu. Även om det är helt ok att disagreea också.

Jag gillar Pj som sagt. Och vill att det ska bli bra. Men orkar inte med att bara ”slentrian hylla” honom för att han ersätter pajen och bryter en ond kedja av intern rekryteringar, utan vill faktiskt ställa krav på honom också!

Jocke Lundell är redo att gå in med pengar till en ren och skär spets-spelare som kan bidra med mål! 🍻:

“Känns otroligt uppgivet och tomt idag. Men jag har haft dialog med sportchef och erbjudit mig gå in med pengar för en spetsvärvning. Under förutsättning att det är rätt namn och inte någon 36-årig snubbe som spelat 500 matcher i en tredjekedja i NHL med uppdraget att stänga ner motståndarnas stjärnspelare. Finns det fler här som kan tänka sig att vara med på detta och dra ihop en insamling? Med kravet självklart att det ska vara ren och skär spets och en målskytt.”

Edit: Från Corren.

Anonymous6 Han har inte nämnt någon summa. Men att han vill vara med och bidra borde väl ses som en väldigt glädjande nyhet, inte sant? 🍻

Jag är såklart glad åt Joakims generösa gest och stora hjärta. Det är guld att ha honom kring föreningen och jag önskar vi hade fler som honom! All kudos till Jocke!

Men jag tycker, den svajiga starten till trots, att vi bör vara försiktiga, eller iaf jävlig noggranna, med nyrekrytering av spelare.

Senast Jocke gick in med stålar var det alldeles uppenbart att vi behövde en målvakt. Sagt och gjort, och det räddade oss.

Iår, vad behöver vi för spets som som gör skillnad? Jag kan ärligt talat se vissa behov på alla positioner (extra keeper, en spelskicklig back eller en målskytt till FW). Men jag har svårt att säga var behovet är som störst. Eller var vi kan göra störst skillnad.

Gör vi dessutom en värvning så är det en tydlig signal till laget att någon annan förväntas ta ansvar. Håller med alla om att en i stort sätt intakt trupp från ifjol bör prestera ungefär som ifjol - dvs runt 11/12e plats. Men det man ska ha med sig är att det finns en grupp, med sin dynamik som kommit ihop sig och satt gemensamma mål. Sån dynamik kan göra skillnad och den tar tid att bygga. Men dynamiken påverkas snabbt vid en värvning av en spelare med stor roll (obs, det kan påverkas i båda riktningar).

Hur ser marknaden ut? Vad finns det för namn sen? Men all respekt för nämnda Baileys, Greco mfl… det ger mig noll puls. Hade vi kunnat plocka in en Malte typ (svensk, koppling till cluben, målskytt, tre kronor antuell, osv…. ) absolut. Men att sätta sitt hopp till en random nordamerikan med fina stats som vill testa spel i Europa …. Njaee….

Jag tycker denna situation är delikat. Alla vägval kan vara rätt, men det är resultatet som avgör. Bra av Jocke att sätta press - nu upp till grabbarna som pratar om högre kravbild att visa att de pallar!

Det jag tycker är knepigast är det där med krav på spets. Det låter ju bra men hur ska de kraven kunna säkerställas i förväg? Ska PJ höra av sig och fråga om lov innan han går vidare med en spelare?

MakeClubenGreatAgain

Jag är med på vad du menar och håller med dig (som vanligt) i det du skriver.

Tänker att om man ser det från PJ perspektiv så borde det vara en spets-fw som ska in. Leier kom in men från maj eller så har de letat efter ytterligare en sådan men inte fått in något. Det behovet borde ju kvarstå om deras sillystrategi grundade sig på någon form av behovsanalys.

Så jag ser det egentligen inte som att vi ska få in något extra eller ersätta någon utan mer färdigställa det bygget man påbörjade i våras.

NorthLondonForever Så jag ser det egentligen inte som att vi ska få in något extra eller ersätta någon utan mer färdigställa det bygget man påbörjade i våras.

Helt rätt!

Och det är förhoppningsvis så PJ säljer in en ev värvning till laget !

Nån som lyssnar på Ståplats podcast? Roligt att det finns en sådan podd med representant från Wl, gamla rävar och biffen inte minst. Har dock väldigt svårt för producenten som öppet hyst förakt mot Klas, länge. Ej lyssnat på sista avsnittet och tror att det får förbli så

Kjeppkinesen Ja jag undrar vilken LHC-supporter som inte skulle välkomna eller stötta hans beslut att bidra med en större summa pengar för nyförvärv (spets/målskytt)? 😂😂🍻