Expressen om Canucks träningscamp:

"X Arvid Costmar, 21, Linköping. Canucks hoppas att han fortsätter att utvecklas hemma i Sverige och SHL.

BACKAR:

X Jonathan Myrenberg, 19, Mora IK. Enligt rapporterna i kanadensiska media var han den bästa backen under på plats under det veckorlånga lägret."

Antar att han menar att det var ett under att Myrenberg var på plats. 😀

Någon som har koll på vad som händer med NHL pengarna för en spelare när denne är utlånad? Får Mora några pengar ifall Myrenberg signar NHL kontrakt nästa år?

• Rob svarade på detta.
      6 dagar senare

Intervju med Östman i Corren.

– Publiken är viktigare än vad många tror. Min känsla är att det bubblar lite i stan och intresset är högre än på många år. Senaste åren har vi haft bättre publik än hockeylag och i år hoppas jag att vi ska gå hand i hand istället.

Precis den känsla man själv har burit på. Om laget bjuder upp till dans kan det nog koka ordentligt framöver…

Sanny Lindström om LHC:

"Linköping

Nyförvärv:

Målvakt:
      Jesper Myrenberg, Vita Hästen
      Backar:
      Oscar Fantenberg, SKA St Petersburg
      Linus Hultström, Metallurg Magnitogorsk
      Elias Sjöström, Södertälje
      Forwards:
      Ty Rattie, Timrå
      Sebastian Strandberg, Djurgården
      Markus Hännikäinen, Mannheim
      Stefan Matteau Colorado Eagles

Förluster:

Målvakt:
      David Rautio, Timrå
      Backar:
      Linus Cronholm, Björklöven
      Roberts Mamcics, HC Nove Zamky
      Eddie Larsson, HIFK
      Mattias Bäckman slutat
      Forwards:
      Robert Lantosi, Mlada Boleslav
      Markus Modigs, BIK Karlskoga
      Daniel Ljungman, fw, Rögle
      Jimmy Andersson, Klubb ej klar
      Brian Gibbons, Klubb ej klar

*Kommentar: Här har man lastat på ordentligt. Riktigt ordentligt. Oscar Fantenberg och Linus Hultström är två klassbackar. Ty Rattie visade i fjol med Timrå att han är en målskytt av rang. Jag ser framför mig en toppkedja med Markus Ljungh som center mellan Rattie och Broc Little (som dock ännu inte har presenterats). Det lär väl bara vara skattemässiga skäl som gör att man avvaktar med att offentliggöra den. Dessutom har man rekryterat en vass backtränare i form av Jeff Jakobs som gjorde succé i Oskarshamn i fjol. Intressant och se hur han kan jobba med den här uppsättningen av backar som på pappret är några strån vassare än vad han hade tillgång till i fjol."

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2022/08/01/nagot-vi-aldrig-tidigare-skadat/*

Chris Abbott nämner Hultström som bästa värvningen i Hockeypuls:

exile82 Brukar va såhär i Augusti 😊 Man verkar ha rätt strategi, säsongskortsförsljningen går kanon, nyförvärv hyllas, harmoni i laget enligt det som läggs ut på sociala medier etc..

Men i år bara måste det gå bättre. Wennerholm skriver sällan något vettigt men i år sa han nåt bra - om det skiter sig igen är det nåt som är sjukt i Cluben.

exile82

Japp, så var det. Men det känns mer genuint nu tycker jag. Sen har vi inte en PsykBert som sprider skräck och lägger handklovar på stjärnorna utan istället en Östman som sprider harmoni och glädje runt omkring sig. Big fucking difference!

EDIT: Palve och Ojamäki under Östman hade gjort succé, det är jag övertygad om. Som Zlatan sade: “Man köper inte en ferrari för att sedan köra den som en fiat”.

alfie säsongskortsförsljningen går kanon

Är det någon som har koll på det där? Syns den upplevda hypen även i säsongskortsförsäljningen eller är det bara säljsnack?

Kjeppkinesen Man hade ju gärna sett tydliga uppdateringar, speciellt med aktuella siffror. Övertygad om att man kunnat rida på vägen betydligt mycket mer. Synd, alla till Saaben!

Målaren Jaa, vet att andra lag har haft någon form av “mätare” som synts på hemsidan för att visa exakt hur många säsongskort som sålts samt ett måltal.

Edit: Svårt att uppskatta, gick in för att se hur det rent ockulärt ser ut vid köp av säsongskort. G har sålt bra men i övrigt ser det glest ut, huruvida det är det bättre eller sämre än tidigare år vet jag inte.

5 dagar senare

Oerhört pinsamt att se att denna bilden ok:ades att läggas upp…
              Infon om matcherna är förskjutna väldigt långt åt höger, och texten för herr-matchen och dam-matchen är inte ens centrerade mot varandra…

Lukkinen

Ja, det har väl inte gått någon obemärkt förbi att Gustaf föredrar damhockey.

Grattis ändå Gurra! Alltid positivt när landslagen drar i Clubens personal oavsett vad det är.